شناسهٔ خبر: 47820917 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمان، جزو استان‌های برتر کشور از نظر شاخص ایمنی

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: کرمان جزو استان‌های بسیار مهم است که از نظر شاخص‌های ایمنی از استان‌های خوب کشور محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرهاد صالحیان مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سفر به استان کرمان در جریان نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان که به ریاست معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و مدیران کل ۱۵ دستگاه اجرایی استان برگزار شد، گفت: استان کرمان جزو استان‌های بسیار مهم است که از نظر شاخص‌های ایمنی از استان‌های خوب کشور محسوب می‌شود.

او افزود: طرح کاربران آسیب پذیر شامل: موتورسواران، طرح حفاظ جانبی وسایل نقلیه باری، بازرسی معاینه فنی پایانه‌های بار، طرح آشکارسازی وسایل نقلیه باری، طرح آموزشی ایمن سازی مدارس، طرح اقدامات فیزیکی در محدوده‌های مدارس حاشیه راهها، از مهمترین طرح‌ها و برنامه‌های ایمنی راه‌ها در سطح کشور است.

او میزان اعتباراتی که طی امسال برای ارتقای فرهنگ ترافیک هزینه می‌شود را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴۹ سامانه ثبت تخلفات و ۹۷ سامانه فعال در جاده‌های استان، ترافیک عبوری از محور‌های استان کرمان را کنترل می‌کنند.

صالحیان مهمترین چالش ایمنی حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان را سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجازو توجه نکردن به جلو عنوان کرد و گفت: پهناوری استان، مسطح بودن محورها، طولانی بودن فواصل شهر‌ها به یکدیگر و... از جمله عواملی هستند که موجب خستگی رانندگان و بروز سوانحی از این دست می‌شوند.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مهمترین مشکلات ایمنی استان کرمان را سرعت متوسط بالا مطرح کرد و افزود: سرعت لحظه‌ای در استان کنترل شده است و رانندگان وسایل نقلیه با رویت دوربین‌های کنترل سرعت خودروی خود را پایین می‌آورند.

صالحیان با اشاره به اینکه حدود ۴۲ درصد از سوانح جاده‌ای این استان در طول شب رخ می‌دهد، افزود: یکی ازمهمترین عوامل واژگونی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که برای کاهش این معضل نیز اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان نسبت به اصلاح شیب شیروانی در محور‌های پر سانحه، مانند محور کرمان، بم اقدام کرده ودر بسیاری از محور‌ها نیز حفاظ‌های جانبی نصب که تا حدودی از تلفات فوتی در راه‌ها کاسته شده است.

مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور، همچنین احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و تیرپارک‌ها را یکی از مهمترین عوامل کاهش سوانح در راه‌های استان‌هایی مانند کرمان دانست و گفت: در این استان حدود ۴۰ مجتع خدماتی، رفاهی بین راهی در حال بهره برداری در دست احداث هستند که با بهره برداری از مجتمع‌های جدید، امید واریم تاثیر درخور توجهی در کاهش سوانح و تلفات بوجود آید.

صالحیان هدف از سفر یک روزه خود به استان کرمان را بازدید از فعالیت چند مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین برون شهری و شرکت در کمیسون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان برای بررسی و تحلیل عمقی سوانح جاده‌ای در شمال وجنوب استان به منظور برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های پیش رو با استناد به این تحلیل‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ب

نظر شما