شناسهٔ خبر: 47820865 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موفقیت دو کتابفروشی فارس در «بهارانه کتاب»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: «بهارانه کتاب» در شیراز پایتخت کتاب ایران و استان فارس با موفقیت دو کتابفروشی همراه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس قرار گرفتن کتابفروشی‌های استان در زمره پرفروش‌ترین کتابفروشی‌های طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» را نشانه موفق بودن طرح‌های فصلی آنهم در «شیراز به عنوان پایتخت کتاب» ایران برشمرد.

صابر سهرابی، ضمن تبریک موفقیت‌های دو کتابفروشی این استان، «کلبه کتاب» در جهرم و «پاتوق کتاب» در شیراز پایتخت کتاب ایران، در طرح کشوری «بهارانه کتاب ۱۴۰۰»، گفت: در این دوره از طرح‌های فصلی، استان فارس به واسطه فروشی معادل یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان در رتبه پنجم کشور قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه فارس در زمره ۴ استان برتر از نظر شمار کتاب هم رتبه در خور توجهی کسب کرد، افزود: خوشبختانه استان فارس نسبت به تهران از آماری مطلوب برخوردار شد و با فروش ۳۷ هزار و ۶۸۰ جلد کتاب توانست در جمع ۴ استان پرفروش از نظر شمار کتاب قرار گیرد.

به گفته سهرابی، با وجودی که ۳۶ کتابفروشی در شیراز پایتخت کتاب ایران و ۹ کتابفروشی در سایر شهرستان‌های استان در این طرح مشارکت کردند، اظهار کرد: آمار قابل توجه این دوره از طرح تخفیفی موید این است که «کلبه کتاب» جهرم که در روز نخست طرح توانست رکورد به‌جا بگذارد، در نهایت با فروش ۷۳۱۰ جلد کتاب، گوی سبقت را حتی از شهر‌های بزرگ و مرکز استان مانند اراک، مشهد و کرمانشاه ربود.

این در حالی است که بنا بر اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این کتابفروشی در جهرم نسبت به شمار کتابی که یک کتابفروشی در شیراز ارائه کرده، فاصله چندانی ندارد.

او اظهار کرد: خوشبختانه طرح‌های فصلی فروش کتاب که با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود، به عنوان یک مطالبه عمومی توانسته است موفقیت خوبی در جذب علاقه‌مندان به کتاب در پی داشته باشد و عنوان شیراز نیز به عنوان پایتخت کتاب ایران نیز در این مسیر مایه بسی مباهات و افتخار است.

انتهای پیام/ 

نظر شما