شناسهٔ خبر: 47820748 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

همتی در کلاب‌هاوس:

اگر فکر می‌کنند رای من کم است چرا فشار می‌آورند که باقی کاندیداها انصراف دهند؟/ به امید مردم ایستاده‌ام و مطمئن هستم حماسه خواهند آفرید/ جلیلی سه هفته وقت مردم را گرفت و حالا می‌گوید رئیسی اصلح است

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر دوستان فکر می‌کنند رای من کم است چرا فشار می‌آورند که باقی کاندیداها انصراف دهند؟ احساس کرده‌اند انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالناصر همتی در ساعات پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در یک نشست مجازی ضمن تشکر از شخصیت‌هایی که از وی حمایت کرده‌اند، گفت: واقعیت این است که ما الان در شرایط نابرابر قرار گرفته‌ایم، من در مناظرات گفتم که من در مقابل ۵ نفر قرار گرفته‌ام؛ حتی آقای رئیسی با حالت تحقیرآمیزی گفتند شما چطور می‌خواهید دو‌قطبی ایجاد کنید؟ الان خودشان یکی یکی انصراف می‌دهند و خودشان فضا را دوقطبی می‌کنند. چرا این کار را می‌کنند؟ جز این است که فهمیده‌اند مردم بیدار شده‌اند؛ مردم فهمیده‌اند نباید ساکت بنشینند. احساس می‌کنند برنامه از پیش تعیین شده‌شان که برگزاری انتخابات اقلیتی بود و براساس رای اقلیتی مسئولیت ریاست جمهوری را به عهده بگیرند کمرنگ شده است.

وی افزود: اگر دوستان فکر می‌کنند رای من کم است چرا فشار می‌آورند که باقی کاندیداها انصراف دهند؟ احساس کرده‌اند انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. 

وی ادامه داد: من همراه با همسرم و به تنهایی وارد صحنه شدیم. من در شرایط بسیار نابرابر وارد عرصه شدم. بسیاری از کسانی که در مقابل من هستند سه سال است که برای خود تبلیغ می‌کنند. بنده تنها دو هفته است که وارد عرصه شده‌ام. من نمی‌توانم مثل آن‌ها هزینه کنم. در روستاهایی که مردم نان برای خوردن ندارند این‌ها هزینه تبلیغات می‌کنند؛ چرا؟ مگر همتی چه خطری برای آن ها دارد؟ روزانه میلیاردها تومان برای تخریب من هزینه می‌کنند. 

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من متاسف هستم که دوستان اصلاح‌طلب نتوانستند نظری صریح بدهند. من نمی دانم در بین ۶ نفری که الان تبدیل به ۴ نفر شده اصلاح‌طلبان به چه کسی می‌خواهند رای دهند؟ می‌خواهند به آقای رئیسی رای دهند؟ ما در کجا زندگی می‌کنیم؟ من تکرار نمی‌خواهم؛ نمی‌خواهم کسی آبرویش را برای من خرج کند؛ شرط‌بندی روی اسب برنده که هنر نیست! من هنر را در انتخاب سیاستمدارانی می‌دانم که می‌دانند باید در تعیین سرنوشتشان حضور داشته باشند والا اینکه همتی به تنهایی ٣٠، ۴٠ درصد رای بیاورد که دیگر حمایت معنا ندارد. من فقط به امید مردم ایستاده‌ام و مطمئن هستم مردم حماسه خواهند آفرید. مردم احساس کرده‌اند که کسی به صحنه آمده که زبان دل آنهاست.

وی ادامه داد: اینک لحظات تاریخی کشور است؛ من ۶٣ سال آبرویم را آورده‌ام و به تنهایی جلوی همه ایستاده‌ام. 

وی افزود: استدلال افرادی که می‌گویند رای ندهید چیست؟ اگر کشور یکدست شد چه جوابی برای فرزندانمان داریم؟

همتی گفت: سعید جلیلی سه هفته وقت مردم را گرفته، آخر هم می‌گوید رئیسی اصلح است. اگر می‌دانستی رئیسی اصلح است چرا کاندیدا شدی؟ چرا صدا و سیما اجازه می‌دهد مستند زاکانی بعد از انصراف پخش شود؟ گفتم در مقابل ۵ نفر هستم اما حالا ۵+١ شده چرا که صدا و سیما هم به آن‌ها اضافه شده است. 

نظر شما