شناسهٔ خبر: 47820736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد:

لزوم تهیه زیرساخت در حوزه هنرستان ها و کارگاه‌های مدارس فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آیین کلنگ‌زنی دبیرستان هنرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر آزادمون محمودآباد گفت: به شدت نیازمند تهیه زیرساخت در حوزه هنرستان‌ها و کارگاههای مدارس فنی و حرفه‌ای هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ "علیرضا سعدی‌پور" در آیین کلنگ زنی دبیرستان/هنرستان ۱۲ کلاسه شهید باهنر  آزادمون محمودآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و خصوصا شهدای این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر به‌شدت نیازمند تهیه زیرساخت در حوزه هنرستان‌ها و کارگاه‌های مدارس فنی و حرفه‌ای در نظام آموزش و پرورش کشور هستیم. 
وی افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای ساخت استاندارد مراکز و کارگاه‌های هنرستانی برای فرزندان شایسته کشور قدمی برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: مدرسه‌سازی و توجه به زیرساخت فضاهای آموزشی به‌ویژه که امروز نیازمند هنرستان هستیم امری بسیار مهم است چراکه در پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد از دانش‌آموزان کشور و استان را باید به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق دهیم.
سعدی‌پور خاطرنشان کرد: فرزندان شایسته ما در المپیادهای علمی در زیست‌بوم جدیدی که بیماری منحوس کرونا به وجود آورده و آموزش‌ها به‌صورت مجازی بود بسیار خوش درخشیده و حدود 974 نفر در این المپیادها برگزیده شدند و نکته قابل توجه این است که نسبت به سال گذشته 25.6 دهم درصد رشد داشتیم چراکه از تمام ظرفیت‌ها در آموزش و پرورش استفاده شد. 
وی در پایان گفت: 26 نفر از دانش‌آموزان که سال گذشته به مرحله دوم المپیاد راه پیدا کردند و موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند؛ 5 نفر مدال طلا، 10 مدال نقره، 10 مدال برنز و یک نفردیپلم افتخار را کسب کرد.
رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تورانی استاد پژوهشکده برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، جهانیان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، فرزانه نماینده محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی، موسوی امام جمعه محمودآباد، تقی زاده امام جمعه سرخرود و طالبی فرماندار محمودآباد نیز در این مراسم حضور داشتند.

نظر شما