شناسهٔ خبر: 47820633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

سوءاستفاده از نام آیت‌الله رئیسی در تبلیغات شورای ائتلاف/ چرا قالیباف شان ریاست مجلس را به جانبداری از یک لیست تنزل می‌دهد؟

انتقادات فراوان نیروهای انقلابی به لیست ضعیف شورای ائتلاف برای تهران، باعث شده تا با سوءاستفاده از نام آیت‌الله رئیسی و جایگاه ریاست مجلس زمینه جا انداختن اجباری این فهرست فراهم شود.

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی - رجانیوز: طی ساعات گذشته لیست شورای ائتلاف اصولگرایان به نحوی غیراخلاقی در حال تبلیغ و توزیع گسترده است.
 
به گزارش رجانیوز؛ علی رغم اعلام قبلی ستاد آیت‌الله رئیسی مبنی بر عدم حمایت وی از لیست‌های انتخاباتی شورای شهر، فهرست انتخاباتی اصولگرایان برای شورای شهر تهران، به طور گسترده و با ادعای کذب حمایت آیت‌الله رئیسی از این لیست در حال انتشار است.
 
 
 
 
 
این حرکت غیراخلاقی با انتساب یک پیام نامعتبر به ستاد آیت‌الله رئیسی ادامه یافت و سامانه پیامک رسمی شورای ائتلاف خبر نادرست حمایت ستاد رئیسی از فهرست این تشکل را در مقیاس گسترده‌ای منتشر کرد. البته خبر مربوطه پس از مدتی از خروجی سایت منتشرکننده حذف شد.
 
 
 
 
از سوی دیگر حمایت محمدباقر قالیباف که در حال حاضر ریاست مجلس را بر عهده دارد، از جمله حرکات عجیبی است که برای تبلیغ این فهرست در نظر گرفته شده است. در دوره‌های گذشته که برخی لیست‌ها با نام روسای جمهور یا مجلس منتشر می‌شد، بخش بزرگی از اصولگرایان که با دولت وقت زاویه داشتند منتقد چنین روشی در تبلیغات بودند.
 
دکتر سید علی قریشی معاون نظارت و بازرسی ستاد مرکزی آیت الله رئیسی در گفتگویی اعلام کرد  که آیت الله رییسی نفیا و اثباتا از هیچ لیستی برای انتخابات شورای شهر حمایت نکرده اند و ما انتشار این خبر را تکذیب می‌کنیم. او در ادامه گفت که ما همه دوستان را به رعایت اخلاق و امانت داری دعوت می‌نماییم.
 
دقایقی بعد مهدی دوستی سخنگوی ستاد سید ابراهیم رئیسی نیز اعلام کرد که در پی انتشار اخباری در رسانه ها مبنی بر حمایت آیت‌الله رئیسی از برخی لیست‌های انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور، همان گونه که پیش از این نیز اعلام گردیده است تاکید می‌نمایم حضرت آیت‌الله رئیسی همه نامزدهای عزیز را محترم می‌دانند اما تاکنون ایشان نفیا و یا اثباتا در خصوص هیچ یک از نامزدها و لیست‌های منتشرشده اظهار نظری نکرده‌اند.

 

به نظر می‌رسد انتقادات فراوان نیروهای انقلابی به لیست ضعیف شورای ائتلاف برای تهران، باعث شده تا با سوءاستفاده از نام آیت‌الله رئیسی و جایگاه ریاست مجلس زمینه جا انداختن اجباری این فهرست فراهم شود.

نظر شما