شناسهٔ خبر: 47820527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یورو ۲۰۲۰| ایتالیا اولین تیم صعودکننده به مرحله حذفی شد/ سوئیس به بازی آخر دل بست

تیم ملی ایتالیا با کسب دومین برد متوالی‌اش در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ به‌عنوان اولین تیم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین بازی از شب ششم رقابت‌های یورو 2020، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران، تیم‌های ملی ایتالیا و سوئیس در ورزشگاه المپیک رم دومین بازی گروه A در دور دوم مرحله گروهی را برگزار کردند که این بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود آتزوری خاتمه یافت. با این نتیجه تیم ملی ایتالیا دومین پیروزی متوالی خود را کسب کرد تا با شش امتیاز صدر جدول را از تیم ولز پس بگیرد و به‌عنوان اولین تیم در فاصله یک دور مانده به پایان مرحله گروهی به مرحله حذفی راه پیدا کند.

دو گل نخست این بازی را مانوئل لوکاتلی هافبک تیم ساسولو در دقایق 26 و 52 برای آتزوری و سومین گل این تیم را چیرو ایموبیله در دقیقه 89 به ثمر رساند تا مردان روبرتو مانچینی مزد بازی برتر خود را با کسب یک پیروزی قاطع سه گله دیگر مقابل همسایه شمالی‌شان بگیرند.

ایتالیایی‌ها که در بازی اول‌شان هم ترکیه را 3 بر صفر از پیش رو برداشته بودند، نه تنها در نتیجه بلکه از نظر آماری هم نسبت به سوئیس وضعیت به مراتب بهتری داشتند. در حالی که آتزوری در هر دو نیمه بازی چند بار دروازه حریفش را تهدید کرد و دقت بیشتر بازیکنانش در ضربات آخر حتی می‌‌توانست گل‌های بیشتری را برای این تیم به همراه داشته باشد، سوئیس تنها یک بار به طور جدی دروازه آتزوری را تهدید کرد که عملکرد خوب سنگربان این تیم، باعث ثبت دومین کلین‌شیت در کارنامه مردان مانچینی شد. آنها حالا با یک تساوی از بازی آخرشان برابر ولز از بابت صعود به‌عنوان تیم اول گروه برای داشتن حریفی آسان‌تر در مرحله بعد مطمئن خواهند شد. ایتالیا در صورت صعود به‌عنوان تیم نخست گروه A، در مرحله یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه C‌ روبه‌رو خواهد شد.

سوئیسی که در بازی نخست خود مقابل ولز به تساوی یک - یک رضایت داده بود حالا به بازی آخر خود مقابل ترکیه دل خواهد بست، دیداری که باید آن را ببرد تا شانس صعود داشته باشد.

 

انتهای پیام/

نظر شما