شناسهٔ خبر: 47820395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیات نظارت مازندران نسبت به هرگونه تخلف در انتخابات شورا هشدار داد

ساری- ایرنا- رئیس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا مازندران نسبت به بروز هرگونه تخلف در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان هشدار داد و گفت که ناظران این هیات با وسواس رفتار انتخاباتی نامزدها و هوادارانشان را در روز انتخابات رصد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا ، کیوان مرادیان که پس از استعفای سردار مهدی سعادتی به ریاست این هیات را بر عهده گرفت ، چهارشنبه شب در نشست با خبرنگاران در ساری افزود که تدابیر لازم از سوی هیات های اجرایی ، نظارت ، بازرسی و تامین کنندگان امنیت انتخابات در این باره اندیشیده شده است تا شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه و سالم باشیم.

وی گفت : برنامه ریزی ها در این زمینه همه جانبه بوده است و حتی موضوع حساسیت برخی از شعب اخذ رای شوراهای اسلامی شهرها که دوره های قبل شائبه خرید و فروش رای در بیرون از محوطه و اطراف آن وجود داشت در این دوره مورد توجه قرار گرفت و شعب شناسایی شدند و تدابیر سختگیرانه و ویژه ای هم از سوی مجریان و ناظران اتخاذ شده است.

وی با اشاره به بعضی اختلاف نظرهای بروز کرده در هیات نظارت استان و استعفای رییس قبلی آن ، توضیح در این باره و دلایل آن را به پس از برگزاری انتخابات موکول کرد و گفت : در حال حاضر مساله اصلی برگزاری انتخابات باشکوه و سالم است که آبروی کشور محسوب می شود.

مرادیان با دفاع از عملکرد هیات نظارت استان در بررسی و احراز صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا ، افزود : در تایید یا رد صلاحیت داوطلبان شوراها اعمال سلیقه نشده  و تبعیضی هم صورت نگرفته بود و و همه کارها برابر قانون انتخابات و حفظ شان عدم دخالت و تصرف در کارها بوده است.

وی توضیح داد : تمامی استعلام ها درباره داوطلبان از مراکز ذیصلاح انجام شد و در رد تا تایید صلاحیت ها هم شاخص هیات همین استعلام ها بود بدون این که تبعیضی انجام شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی مازندران گفت : البته ما در استان مدعی نیستیم که کارمان بی‌نقص بوده ، اما سعی کردیم کوچک ترین تبعیضی بین افراد قائل نباشیم. خیلی وقت‌ها شورای نظارت در استان متهم به سخت‌گیری بود ، اما درواقع ما فقط جدی تر از دیگر استان‌ها بودیم و دلیل آن‌هم این بود که در دوره قبلی مازندران بیشترین دستگیری‌ها در حوزه مدیریت شهری را داشت و ما نمی‌خواستیم این اتفاق بازهم تکرار شود.

نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اظهار این که مازندران یکی از سه استان با بیشترین ردصلاحیت شورا در این دوره بود ،  گفت : ۱۸ هزار و ۴۶۵ نفر داوطلب نامزدی شوراهای شهر و روستای مازندران شده بودند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۹۷ نفر مربوط به شوراهای روستا و ۲ هزار و ۲۲۸ نفر نیز شوراهای شهر بودند.

وی افزود : تا این لحظه ۱۵ هزار و ۷۰ نفر یعنی بیش از ۹۲ درصد شرکت‌کنندگان در روستاها و یکهزار و ۶۳۱ نفر یعنی ۷۳ درصد از داوطلبان شوراهای شهرهای استان تائید صلاحیت شدند.

به گزارش ایرنا ، بر اساس آمار رسمی ستاد انتخابات مازندران تعداد واجدین شرایط رای در انتخابات ۲۸خرداد مازندران ۲میلیون و ۴۷۴هزار و ۲۰۵نفر است که ۵۱ هزار و ۵۳۲ نفر از این تعداد را رای اولی ها تشکیل می دهند.

همچنین چهار هزار و ۱۶۲ شعبه اخذ رای در مازندران مربوط به شوراهای اسلامی است که یکهزارو ۱۵۱ شعبه شهری و ۲هزارو ۶۳۱ شعبه روستایی است. با توجه به گستردگی استان مازندران تعداد ۴۹۸ صندوق اخذ رای سیار شورا در این انتخابت وجود دارد و همچنین  ۲۶۸ شعب اخذ رای  شورا نیز مکانیزه است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری روز جمعه هفته جاری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

نظر شما