شناسهٔ خبر: 47820387 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قاچاق سوخت در مسیر خاش - سراوان/ ۶ نفر در آتش سوختند

سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: برخورد یک دستگاه وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق با یک دستگاه‌ پژو در مسیر خاش - سراوان ۶ کشته برجا گذاشت.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مهدی خمر سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت:  حادثه براثر انحراف به چپ وانت حامل سوخت قاچاق رخ داد.

او  ادامه داد: به دلیل شدت برخورد وارده چهار نفر سرنشین پژو به همراه ۲ سرنشین وانت تویوتا در دم جان خود را از دست دادند.

سرپرست پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شدت برخورد به حدی بود که هر ۲ خودرو دچار حریق شدند و اجساد قابل شناسایی نبودند.

او تاکید کرد: ضروری است هم استانی های توجه داشته باشند که با توجه به اینکه هیچ گونه تعقیب و گریزی از سوی نیروهای نظامی و پلیس راه برای قاچاقچیان سوخت انجام نمی شود این افراد از سرعت زیاد و سبقت های بپرهیزند تا از به خطر انداختن جان خود و دیگران جلوگیری کنند.

سرهنگ خمر خاطر نشان کرد: قاچاق سوخت و اتباع بیگانه به عنوان یکی از معضلات این استان همواره جان انسان‌های زیادی را گرفته و خسارات فراوانی را به جای می‌گذارد.

سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران از جمله استان های مستعد برای قاچاق سوخت است، چرا که در همسایگی کشورهای پاکستان و افغانستان قرار گرفته و نیاز مبرم این کشورها به انواع فرآورده های نفتی مرزهای این استان را به دالان انتقال سوخت تبدیل کرده است.

سود کلان قاچاق سوخت بسیاری از سودجویان و فرصت طلبان داخلی و خارجی (همسایگان افغان و پاکستانی) را به خود جلب کرد، از یک طرف مردم روستایی و مرزنشین بیکار بودند و از سوی دیگر سرمایه ای برای استفاده از آن را نداشتند، به همین سبب زمینه برای سودجویان فراهم شد و دست بکار شدند و بسیاری از مردم را به عنوان کارگر و مزدور بکار گرفتند تا سرمایه ملی ما را به ازای دریافت مبلغی اندک به آنسوی مرز منتقل کنند.

سودهای کلان، پرداخت رشوه های کلان، نبود شغل مناسب، بیکاری شماری زیادی از جمعیت جوان و آماده ورود به عرصه های غیرقانونی و شغل های کاذب چنان رونق بخش قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان شده است که وجود قطار هزاران خودرویی در مرزها برای انتقال سوخت نشان دهنده عمق فاجعه است.

انتهای پیام/ع

نظر شما