شناسهٔ خبر: 47818742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اداره کشور به شکل روزمرگی نادرست است

گروه استان‌ها - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت آینده برای توسعه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری روستاها برنامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، سعید جلیلی در گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه استانی کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: کردستان سرزمین اصالت، فرهنگ و مجاهدت‌های خاموش دیار پیشمرگان کُرد است. مردم کردستان جان دادند و خون خود را اهدا کردند اما به انقلاب پشت نکردند، کردستان یاد آور مجاهدت‌های خاموشی است که جنگ‌آوران بی‌ادعا و گمنام، شجاعت و مرادنگی در وجود دریایشان موج می‌زد.

وی خطاب به مردم کردستان افزود: ما امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم، اینکه می‌خواهیم چهار سال آینده چگونه کشور را اداره کنیم، یک نگاه این است اداره کشور به شکل روزمرگی ادامه پیدا کند، ما این نگاه را نادرست می‌دانیم، ما فکر می‌کنیم چهار سال آینده کشور ایران باید جهش پیدا کند، و این ممکن است، در 8 سال گذشته به 31 استان، شهر و روستا مسافرت کرده و به استان کردستان نیز آمده‌ام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در سفر به کردستان با مردم صحبت و در جمع دانشجویان حضور پیاده کرده‌ام، با اساتید دانشگاه، تجار و صاحبان هرم و صنایع جلسات مفصل داشته‌ام، سعی کردم از شهرها و روستاهای شما بازدید کنم، از محله نایسر بازدید و در جمع مردم نایسر حضور پیدا کرده، در مریوان، بانه و سقز به گفت‌وگو نشستیم، حضورم در بانه و حرف‌ها و درددل‌های آنها که از روی صفا، صمیمیت و صداقت بود برایم یک خاطره بسیار خوب و شیرین دارد. از همین جا مجددا به جوانان و مردم بانه سلام می‌کنم، جوانانی که با عشق و علاقه و به خوبی برای من مشکلات خود را در میان گذشته و کشور و انقلاب را دوست  داشتند.

وی تأکید کرد: مردم عزیز استان کردستان اداره کشور نباید به شکل حداقلی باشد که اگر مردم مشکلی دارند، حداکثر آن مسئله را حل کنیم، نباید جوان کردستانی ما نگران این باشد که چرا باید نتواند کوله‌بری کند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مرزهای بانه و باشماق حضور پیدا کرده، یک جوان کُرد ما باید یک صادرکننده عمده برای کشور باشد، جوانان در مرز باشماق مریوان اعلام کرده که امروز یک تعاونی برای صادرکنندگان تشکیل شده و 500 میلیون دلار برای تعاونی صادرات داشته که مایه خوشحالی است.

وی خطاب به مردم کردستان اظهار کرد: امروز در یک فرصت تاریخی برای جهش کشور، ارتقاء و رفاه پیشرفت کشور هستیم و این ممکن است اما برنامه می‌خواهد و این برنامه نیز باور و اراده، مردان میدان و کسانی که در کنار مجاهدت‌های خاموش اجازه ندادند فرصت‌ها و ظرفیت‌های این استان خاموش بماند، وظیفه مسئولان است که توانمندی آنها را شناسایی و تمام تلاش خود را برای ظرفیت‌های استان که به بهترین شکل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست، من روستاهای کردستان را دیده‌ام به برکت انقلاب اسلامی امروز بیش از 90 درصد از روستاهای این استان گاز، آب و برق دارد، امروز هر روستا با استفاده از این فرصت‌ها نباید به این خدمات اکتفا کنند، بلکه باید دولت برای هر روستای کردستان به یک سلول جهش پیشرفت برنامه داشته باشد و تمام توانمندی‌ها به خوبی استفاده شود.

به گفته وی، اگر هر روستای کردستان تقویت شود، حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ و سنندج کم خواهد شد، روستاهایی که امروز از امکاناتی چون، راه، آب، تلفن، اینترنت برخوردار است کافی نیست، امروز باید دولت برای روستاها در بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری برنامه داشته باشد، این فرصت برای روستاهای استان کردستان فراهم است.

جلیلی افزود: امروز کردستان در بخش کشاورزی، دامداری و شیلات فرصت‌های کم‌نظیری برای توسعه دارد، امروز استان کردستان در کنار فرصت‌های کشاورزی ، دامداری، صنعت و معدن در همسایگی اقلیم کردستان است، مردم می‌توانند با یک تلاش بزرگ در صادرات محصولات استان و همه کشور نقش عظیم داشته باشند، عمق روابط دوستی بین دو ملت ایران و عراق، اقلیم کردستان و کردستان ایران فرصتی است که برای نسل ما وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما فراموش نمی‌کنیم در چند دهه گذشته دشمنان مانع دوستی ایران و عراق و کردستان بودند، خوشبختانه امروز این فرصت‌ها وجود دارد، باید به بهترین شکل از آن بهره و استفاده کرد، امروز کردستان ایران ظرفیت‌های خوب دانشگاهی دارد؛ دانشگاه آزاد مریوان و دانشگاه کردستان ظرفیت‌های ارزشمندی دارند و باید ظرفیت خالی نداشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: استان کردستان می‌تواند گردشگری مناسبی در حوزه سلامت باشد تا همسایگان ما از کشورهای ترکیه، عراق و سوریه برای درمان خود به استان کردستان بیایند، این فرصت‌هایی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، کردستان می‌تواند دروازه‌ای برای صادرات کشور و کشورهای غرب ایران باشد، این یک فرصت بسیار ارزشمندی است که از رهگذر آن جوانان کرد ما بتوانند با عظمت و افتخار بهترین بهره را ببرند، جوان ما نباید به کوله‌بری اکتفا کند، جوان ما باید یک صادرکننده باشد.

به گفته وی، اگر از این فرصت‌ها به خوبی استفاده و مدیریت کنیم، آنگاه نایسر ما رشد و ارتقاء پیدا خواهد کرد، مردم عزیز کردستان در 43 سال پس از انقلاب به خوبی نشان دادند چگونه پای انقلاب و دفاع از کشور هستند، کردستان شهدای عزیزی از علما، بزرگان و پیشمرگان کُرد و شهید ماموستا شیخ‌السلام، شهید برهان عالی و شهیدان زیادی تقدیم نظام کرده‌اند و در این سال‌ها نشان داده که کماکان پای انقلاب و کشور ایستاده‌اند و در دفاع از امنیت برای این کشور می‌ایستند.

جلیلی خطاب به مردم کردستان یادآور شد: امروز یک فرصت بزرگ برای جهش ایران ایجاد شده و باید دولت آتی حتماً برنامه جهش ایران باشد چراکه جهش ایران، بدون جهش روستاها و شهرهای کردستان امکان‌پذیر نیست، این یک تلاش بزرگ و جهاد می‌خواهد. 

انتهای پیام/484/

 

نظر شما