شناسهٔ خبر: 47818667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاورز وزیر صمت:

۳۴۸ تفاهم نامه در ستاد مثلث توسعه ‌اقتصادی وزارت صمت منعقد شد

جیرفت - ایرنا - مشاور وزیر و دبیر ستاد مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از انعقاد ۳۴۸ تفاهم نامه اقتصادی توسط این ستاد در سطح کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ملکی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان های رودبار جنوب و منوجان اظهار داشت: ستاد مثلث توسعه  اقتصادی و فرهنگی وزارت صمت در تهران تشکیل و تاکنون در ۱۴ استان فعال شده است.

وی ادامه داد: این ستاد فعالیت های خوبی از ابتدای فعالیت خود تاکنون انجام داده است.

ملکی با بیان اینکه امروز در حوزه اقتصاد جهانی مرز جغرافیایی نداریم، گفت:  جنگ امروز جنگ اندیشه ها بوده و تنها راه حل مشکلات اقتصادی در منطقه جنوب کرمان توسعه از خرد به کلان است.

وی متوسط رشد اقتصادی استان کرمان را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: متاسفانه این رشد در جنوب کرمان توسعه نیافته و ماموریت و تلاش برای اجرای مدل موفق مثلث توسعه است.

ملکی به سفر وزیر صمت به جنوب کرمان اشاره کرد و گفت:وزیر صمت پس از سفر به جنوب کرمان و دیدن مشکلات مردم در حوزه های اشتغال، فقر و محرومیت و کمبود زیرساخت در منطقه، به این ستاد ماموریت حضور در منطقه و پیگیری مسائل تا حصول نتیجه نهایی را دادند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هم در ادامه این نشست گفت: در سفر وزیر صمت بیش از ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب ۶ کارخانه صنعتی و معدنی بزرگ به بهره برداری رسید.

مسلم مروجی از تصویب سه مصوبه در جلسه کارگروه مثلث توسعه خبر دان و از پیش بینی ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۳۰۰ نفری در رودبار جنوب خبر داد. 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جنوب کرمان عدم حضور شرکت های بزرگ در سالیان قبل بوده است، گفت: امروز با حضور معین های اقتصادی و شرکت های بزرگ این مشکل برطرف و فعالیت های بزرگی در منطقه شروع شده است.

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان تصریح کرد: هم اکنون در این منطقه ۵۳ مجوز صنایع معدنی در دست احداث بوده که تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه کرومیت یکی از مواد معدنی مهم در جنوب کرمان است، از رایزنی برای انعقاد تفاهم نامه جهت احداث کارخانه فروکروم با شرکت گهر زمین خبر داد.

مروجی افزود: تفاهم نامه هایی برای واگذاری یک پهنه معدنی و احداث کارخانه های فروکروم و تیتانیوم در کهنوج و قلعه گنج با شرکت گل گهر برنامه ریزی شده که هفته آینده این تفاهم نامه ها منعقد می شود.

نظر شما