شناسهٔ خبر: 47815863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روحانی: اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی سلامت انتخابات و رأی‌دهندگان را تضمین می‌کند

رئیس جمهور گفت: دولت همه تلاش خود را بکار گرفته که انتخاباتی سالم همراه با تضمین سلامت مردم و رأی‌دهندگان برگزار شود و شاهد رقم خوردن افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از ظهر چهارشنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد و کمیته های امنیتی – اجتماعی و بهداشت و درمان گزارش های خود را از وضعیت کنترل و مهار بیماری در کشور و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر روند اجرای دستورالعمل‌ها در ایام تبلیغات انتخاباتی و روز برگزاری انتخابات ارائه کردند.

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در گزارش خود از نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تجمع‌های انتخاباتی و همچنین تبلیغات از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدها و برخورد قاطع با تخلفات دراین زمینه خبر داد و تاکید کرد: همه تمهیدات لازم  اندیشیده شده تا با رعایت کامل دستورالعمل‌ها از سوی عوامل اجرایی انتخابات و رأی‌دهندگان، انتخاباتی سالم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شود.

کمیته بهداشت و درمان نیز با ارائه گزارشی از اقدمات انجام شده برای کنترل و مهار این بیماری با اشاره به اینکه با تلاش‌ها و مجاهدت کادر درمان و تشدید نظارت‌ها خوشبختانه شاهد کنترل و مهار بیماری و عبور کامل از پیک چهارم هستیم و از بروز موج جدید در کشور جلوگیری شده است، بر استفاده از تجربیات مفید گذشته در مراسم و آیین‌های جمعی برای برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت کامل پروتکل‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این زمینه با بیان اینکه اجرای کامل و صحیح پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات تضمین‌کننده سلامت مردم و رأی‌دهندگان و اجرای صحیح انتخابات خواهد بود، گفت: تضمین سلامت انتخابات و رأی‌دهندگان در افزایش مشارکت مردم موثر است.

وی خاطرنشان کرد: دولت همه تلاش خود را بکار گرفته که انتخاباتی سالم همراه با تضمین سلامت مردم و رأی‌دهندگان برگزار شود و شاهد رقم خوردن افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اجرای انتخابات باید توأم با شفافیت، دقت و جدیت باشد، گفت: جدیت در برخورد با متخلفان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای مقررات، شفافیت در اطلاع‌رسانی و گزارش به مردم در این زمینه و همچنین داشتن دقت کافی در هماهنگی با دستگاه‌های مختلف در اجرای پروتکل‌ها و اعمال نظارت‌ها، لازم و ضروری است.

در این جلسه  همچنین گزارش کاملی از سوی کمیته بهداشت و درمان درخصوص وضعیت تولید و تأمین واکسن کرونا ارائه و اعلام شد که با صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو برای تزریق عمومی واکسن ایرانی "کوبرکت"، ورود این واکسن به زنجیره عملیات سراسری واکسیناسیون با توزیع 50 هزار دوز از امروز آغاز شد و با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های تولید واکسن در ایران تا پایان سال، کشور از واردات واکسن خارجی بی‌نیاز خواهد شد.

براساس گزارش کمیته بهداشت و درمان در این جلسه، با توجه به تداوم زنجیره واکسیناسیون با استفاده از واکسن داخلی و از سرگیری واردات واکسن خارجی، واکسیناسیون جامعه هدف تا پایان این دولت برای بالغ بر 14 میلیون نفر انجام خواهد شد.

در گزارش این کمیته آمده است: با حمایت دولت از واکسن‌سازان داخلی در حال حاضر 5 نوع واکسن در مراحل مختلف مطالعه و تولید قرار گرفته است که یک واکسن محوز استفاده اضطراری دریافت کرده است، یکی از واکسن‌ها در فاز سوم قرار دارد و سه واکسن دیگر نیز در فازهای یک و دو قرار گرفته‌اند که تأمین واکسن مورد نیاز برای سال‌های آینده را هم  تضمین خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در این زمینه، اظهار داشت:  تولید و تامین واکسن در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی افتخار بزرگی است که ملت ایران در سایه مقاومت و ایستادگی خود به آن نائل شده است و این افتخار غیرقابل انکار، در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

روحانی پیوستن ایران به جمع کشورهای تولید کننده واکسن کرونا در جهان آن هم در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی را افتخارآمیز دانست و تاکید کرد: این واقعیتی است که هیچکس قادر به انکار آن نخواهد بود.

وی تاکید کرد: ملت ایران بداند که این دولت بر عهد خود در ریل‌گذاری کشور بدون تحریم و کرونا گام‌های بزرگی برداشته و در وفای به عهد خود تا روز آخر فعالیت، دست از تلاش برنخواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما