شناسهٔ خبر: 47814425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میهمان انتخاباتی المیادین: طبیعی بود که مهرعلیزاده به سود همتی انصراف بدهد

دبیر کل حزب همبستگی ایران در ویژه‌برنامه انتخاباتی المیادین گفت، چون جبهه اصلاحات از نامزد مشخصی اعلام حمایت نکرد، حسن خمینی و برخی دیگر از سران اصلاحات هم صراحتاً از یک نامزد حمایت نکردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه پوشش ویژه‌ اخبار انتخابات ایران، میزبان «احمد شریف» دبیر کل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران بود.

شریف در پاسخ به این سؤال که انصراف محسن مهرعلیزاده از رقابت انتخاباتی برای شما قابل‌ پیش‌بینی بود یا غافلگیر شدید گفت، طبیعی است که با نزدیک‌شدن به روزها و ساعات آخر تبلیغات انتخاباتی، دو جریان اصلی سیاسی همه انرژی و تمرکز خود را برای پیروز شدن نامزدشان به کار می‌گیرند. طبیعی است که یکی از دو نامزد اصلاح‌طلب انصراف دهند و از آنجا که آراء آقای [عبدالناصر] همتی بیشتر بود، طبیعی بود که آقای مهرعلیزاده انصراف دهد. 

 

مجری المیادین پرسید، در نامه‌ای که مهرعلیزاده به وزیر کشور نوشت، انصرافش را اعلام کرد اما نگفت که به سود همتی انصراف داده است. شریف پاسخ داد، ما در جریان اصلاح‌طلب با تعدد نامزدها روبه‌رو نیستیم. آراء مهرعلیزاده طبیعتا به همتی می‌رسد. بعد از این هم ما شاهد واکنش‌ها بودیم. آقای [محمد] خاتمی پیام داد و در آن از مهرعلیزاده تشکر کرد. همچنین سید هادی خامنه‌ای، دبیر کل مجمع نیروهای خط امام و خود آقای همتی از  مهرعلیزاده تشکر کردند. همچنین آقای سید حسن خمینی نیز تشکر کرد. این واکنش‌ها نشان می‌دهد که این انصراف به سود آقای همتی است. 

مجری المیادین پرسید، آقای خاتمی در نامه‌ای از  مهرعلیزاده تشکر کرد و شما می‌گویید این، حمایت از همتی بود؟. شریف گفت، بله من اینطور فکر می‌کنم. مجری المیادین افزود: اما آقای خاتمی صراحتا چنین حمایتی را اعلام نکرد. شریف پاسخ داد، اگر جبهه اصلاحات ایران در تصمیم نهایی خودش، بروشنی از یکی از نامزدان حمایت می‌کرد، خاتمی و حسن خمینی هم به طور واضح از همان نامزد حمایتشان را اعلام می‌کردند. اما جبهه اصلاحات به نتیجه نرسید و اجازه داد تا احزاب زیرمجموعه خودشان و شخصیت‌های برجسته خودشان حمایت کنند... ما انتظار داریم که شخصیت‌های بزرگ دیگری از اصلاحات حمایت خود را از آقای همتی اعلام کنند. آقای بهزاد نبوی در بیانیه‌ای مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت و از همتی حمایت کرد. دبیر کل‌های زیادی از احزاب اصلاح طلب از جمله آقای [مهدی] کروبی اعلام کردند که به همتی رأی خواهند داد... شاید در هر لحظه شاهد تغییر فضای انتخابات باشیم همانطور که در انتخابات سال ۱۳۹۲ شاهد بودیم.

 

المیادین پرسید آیا شما در حزب خودتان (همبستگی دانش‌آموختگان ایران) از آقای همتی حمایت می‌کنید، و شریف گفت، جبهه اصلاحات در جلسه خود به نتیجه نرسید و ما تابع جبهه هستیم و چون قبلا هم در بیانیه‌ای اعلام شده که نامزدی در انتخابات نداریم، صراحتا چیزی در این خصوص اعلام نکرده‌ایم اما برخی از سران حزب، عضو ستاد تبلیغاتی همتی شده‌اند.  

انتهای پیام/ص 

نظر شما