شناسهٔ خبر: 47814330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار نبیه بری درباره وخامت اوضاع لبنان به سبب تشکیل نشدن کابینه

رئیس پارلمان لبنان درباره وخامت اوضاع این کشور به سبب تشکیل نشدن کابینه به شدت هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: تصمیم به تعیین مأمور تشکیل کابینه خارج از اراده رئیس جمهور است و به تصمیم پارلمان بستگی دارد.

وی تاکید کرد: به نام مردم لبنان تلاش کردم و همچنان تلاش می‌کنم.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: مامور تشکیل کابینه باید برای تشکیل کابینه با نمایندگان رایزنی کند. من حق دارم بر اساس درخواست مامور تشکیل کابینه، در خصوص هرگونه طرحی که وی به آن دست پیدا می‌کند به او کمک کنم.

وی گفت: رئیس جمهور که اختیار امضای دستور تشکیل کابینه را با موافقت رئیس آن دارد تمایل خود را برای این کار اعلام کرده است.
بری افزود: رئیس جمهور پیام‌های زیادی برای من ارسال کرده و نشست‌های زیادی برای موفقیت آنچه طرح بری نامیده می‌شود بدون حضور من برگزار شده است.

رئیس پارلمان لبنان گفت: رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی حق داشتن یک وزیر را ندارد و در رای گیری شرکت نمی‌کند بنابراین چگونه به صورت غیرمستقیم رای داشته باشد.

بری ضمن هشدار درباره وضع لبنان گفت: در لبنان همه چیز متوقف شده است. کشور در حال فروپاشی است. موسسه‌ها در حال نابودی هستند و ملت زجر می‌کشد.

بری گفت: با رد طرحی که همه اعم از شرق و غرب گرفته تا طرف‌های لبنانی به جز جناب شما (خطاب به میشل عون) با آن موافقت کرده اند، همه چیز دچار فروپاشی می‌شود. با بیانیه دیشب صراحتا اعلام کرده اید نمی‌خواهیم سعد الحریری نخست وزیر باشد.

این حق شما نیست و تصمیم به تعیین وی نیز متعلق به شما نیست و پارلمان نیز در پاسخ به نامه شما، حرف خود را با صدای بلند زده است.

در همین حال، وزیر خارجه لبنان در دولت پیشبرد امور این کشور ضمن هشدار درباره فروپاشی کامل در لبنان بر اثر انباشته شدن بحران ها گفت: «این کشور با تهدید بی سابقه ای در خصوص موجودیت و نظام خود مواجه است».

انتهای پیام/

نظر شما