شناسهٔ خبر: 47813938 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پیش فروش ساختمان، ترفندی برای کلاهبرداری

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با پیش فروش واحد‌های ساختمانی ۳۰ میلیارد ریال از خریداران کلاهبرداری کرده بود.

صاحب‌خبر -
سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ارجاع که شاکی اظهار داشت، یک واحد آپارتمان را در مرزداران از شخصی پیش خرید کرده و مبلغ ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان ثمن معامله به وی پرداخت کرده، ولی بعد از گذشت حدود ۲ سال متوجه شده فروشنده همان آپارتمان را به شخص دیگری فروخته است.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد که فروشنده آپارتمان خود را در فضای مجازی با عناوین جعلی دکتر، مهندس و نویسنده کتاب معرفی می‌کند و با مانور‌های متقلبانه چندین فقره کلاهبرداری مرتکب شده است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: تحقیقات کارآگاهان نشان از این داشت، متهم به عنوان سازنده پلاک ثبتی، قرار داد مشارکتی را با یکی از بستگان خود تنظیم کرده و به ادعای ساخت وساز بنا، عملیات ساختمانی را آغاز، ولی با پیشرفت ساخت بنا، آپارتمان‌های احداثی را به افراد مختلفی مختلف فروخته است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: پس از هماهنگی با مقام قضائی و شناسایی مخفیگاه جدید متهم، وی در مخفیگاهش در حالی که در داخل کمد دیواری مخفی شده بود، دستگیر شد.

سرهنگ اختیاری افزود: با انتقال متهم به پایگاه دوم این پلیس متهم تاکنون به ۵ فقره کلاهبرداری و فروش مال غیر معترف شده و اظهار کرده، به بهانه پیش فروش ساختمان از مال باختگان ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در پایان خاطر نشان کرد: متهم پس از اعزام به دادسرا با قرار مجرمیت روانه زندان شد و کشف زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.

نظر شما