شناسهٔ خبر: 47813537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حمایت میری از داودی و هاشمی در توکیو

علی میری، وزنه بردار ملی پوش دسته ۸۹ کیلو، معتقد است علی داوودی و علی هاشمی در المپیک توکیو شانس مدال دارند.

صاحب‌خبر -

خبر ورزشی - علی میری وزنه بردار ملی پوش دسته ۸۹ کیلو، بعد از انتخاب علی هاشمی برای المپیک، معتقد است او در توکیو مدال می گیرد. او می گوید:« هاشمی از ملی پوشان با تجربه است که در ویترین افتخاراتش چند مدال جهانی دارد و حالا هم یکی از دو وزنه بردار ایران در المپیک توکیو است. من مطمئن هستم، هاشمی در شرایط مطلوبی باشد، رقیب سختی، برای وزنه برداران ازبکستان و ارمنستان محسوب می شود.»

او با اشاره به غیبت وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم بلاروسی در المپیک و حذف وزنه بردار دوپینگی اوکراینی می گوید:« با این شرایط، شانس هاشمی برای مدال المپیک توکیو بیشتر شده است. با اینکه، رکوردهای وزنه برداران ازبکستان و ارمنستان از هاشمی روی کاغذ بیشتر است، تا روز مسابقه باید منتظر ماند و دید ملی پوش کشورمان چه کار می کند.»

میری برای علی داودی سهمیه اول وزنه برداری هم در المپیک، شانس مدال قائل است و می گوید:« اگر داودی وزنه های تمریناتش را در المپیک توکیو تکرار کند، بدون تردید روی یکی از سکوها می ایستد. البته وزنه برداران گرجستان و برزیل، حریفان اصلی داودی در توکیو هستند. هرچند رکوردهای تالاخادزه گرجستانی، دست یافتنی نیست، ولی اگر داودی در شرایط آرمانی باشد، مطمئنا از سد وزنه بردار برزیلی عبور می کند.»

وزنه بردارملی پوش ارومیه ای که بعد از تغییر قوانین سهمیه المپیک از ۶ به ۴ مسابقه انتخابی، شانس کمی برای سهمیه داشت، می گوید:« با صلاحدید و حمایت سرمربی تیم ملی و فدراسیون از سهراب مرادی، برای قرار گرفتن بین ۸ وزنه بردار دسته ۹۶ و یا عنوان بهترین وزنه بردار آسیایی این دسته، روی اسم من و سید ایوب موسوی خط کشیدند، ولی با این حال هم مرادی شانس حضور در المپیک را پیدا نکرد.»

میری که با برگشت از مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان، خیلی ریکاوری نکرده، درباره میزان آمادگی اش می گوید:« با فرصت باقی مانده تا قهرمانی جهان پرو، در مهرماه امسال، با استراحتی کوتاه تمرینات سبک خود را آغاز کرده ام. در حال حاضر زمان مناسبی نیست که فشار تمریناتم را بیشتر کنم، ولی طوری کار می کنم که با شروع اردوی تیم ملی شرایط خوبی داشته باشم.»

میری تصمیم دارد به دسته ۹۶ کیلو برود و می داند کار راحتی برای تصاحب دوبنده تیم ملی در این وزن ندارد. میری در این باره می گوید:«با فیزیک بدنی ام و وزن کم کردن ها زیاد، حالا به این نتیجه رسیده ام که به دسته ۹۶ کیلوگرم بروم. من می دانم، این دسته با حضور بهترین وزنه برداران ایران، ترافیک سنگینی دارد، ولی من برای دوبنده تیم ملی، با آنها رقابت می کنم.»

نظر شما