شناسهٔ خبر: 47810939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سودان: از نتایج عادی سازی با رژیم صهیونیستی ناامید هستیم

سودان از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دلیل عدم پشتیبانی مالی آمریکا از این کشور آفریقایی ابراز ناامیدی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، مقامات سودان از سرمایه گذاری ناکافی آمریکا در این کشور پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کردند.

به گزارش منابع آگاه، صبح چهارشنبه، سودان اعلام کرد که از نتیجه توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی به دلیل  سرمایه گذاری ناکافی و عدم پشتیبانی آمریکا از این کشور آفریقایی ناامید است. زیرا چند ماه پس از امضای این معامله، واشنگتن به قول خود برای سرمایه گذاری در پروژه‌های کشاورزی و فناوری در سودان عمل نکرده است.

در ماه ژانویه، سودان با امضای توافقنامه آبراهام، زمینه را برای عادی سازی روابط این کشور آفریقایی با رژیم صهیونیستی هموار کرد. امضای این توافقنامه کمی  پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد سودان روابط عادی خود را با رژیم صهیونیستی آغاز می‌کند.

قبل از سودان، دولت ترامپ اواخر سال گذشته توافقنامه‌های دیپلماتیک بین رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین را میانجیگری کرده بود. مراکش همچنین پس از قطع روابط با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ برای همبستگی با فلسطینیان در انتفاضه دوم، مجددا روابط دیپلماتیک خود را با صهیونیست‌ها برقرار کرد. در ماه آوریل، وزرای سودان به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای عادی سازی، رای به لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی دادند.  

در ماه دسامبر، دولت ترامپ حذف سودان از فهرست حامیان  تروریست را نهایی کرد. این اقدام انگیزه اصلی دولت سودان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.

انتهای پیام/

نظر شما