شناسهٔ خبر: 47806397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

یوفا اعلام کرد؛ حضور بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس در فصل آینده لیگ قهرمانان

تسنیم

اتحادیه فوتبال اروپا حضور سه باشگاه سوپرلیگی اروپایی در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، سه باشگاه یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید با وجود مشارکت در پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپا، فصل 22-2021 در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند داشت. بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس»؛ اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با ارسال نامه‌ای به تمامی باشگاه‌هایی که سهمیه حضور در رقابت‌های فصل  آینده لیگ قهرمانان را کسب کرده‌اند از جمله سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس،  حضورشان در این رقابت‌ها را تأیبد کرده است.

پیش از این یوفا پرونده‌ای انضباطی علیه سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس به خاطر عدم انصراف از حضور در پروژه جاه‌طلبانه سوپرلیگ اروپا گشوده بود اما کمیته استیناف یوفا که کمیته‌‌ای مستقل است، این پرونده را به حالت تعلیق درآورد. پیش از این روزنامه «رپوبلیکا» ایتالیا مدعی شده بود که یوفا قصد دارد سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس را از حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا محروم کند.

آخرین روزهای فرورین ماه بود که سوپرلیگ اروپا سرانجام با حضور 12 باشگاه موسس اعلام وجود کرد اما در پی فشارهای یوفا و فیفا، 6 تیم لیگ برتری منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام از حضور در این مسابقات انصراف دادند که همین باعث شد برگزارکنندگان این پروژه جاه‌طلبانه 48 ساعت پس از اعلام رسمی شکل‌گیری این لیگ، تعلیق آن را اعلام کنند. در ادامه باشگاه‌های اینتر، اتلتیکومادرید، یوونتوس، میلان و بارسلونا هم از حضور در این مسابقات انصراف دادند، اما با توجه به بیانیه‌هایی که سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس منتشر کردند، آنها همچنان به برگزاری این تورنمنت جدید با فرمتی متفاوت امیدوار هستند.

این سه باشگاه تأکید دارند که این حق آنهاست که در یک رقابت جدید شرکت کنند، این در حالی است که یوفا تأکید دارد آنها با این کار خود به تمامیت و یکپارچگی فوتبال اروپا ضربه خواهند زد. 9 باشگاه دیگر سوپرلیگی که از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده‌اند، ضمن عذرخواهی از این اقدام خود، متعهد شده‌اند که مجموعاً رقم 12.9 میلیون پوند در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما