شناسهٔ خبر: 47805859 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

معرفی ۴ نفر به دستگاه قضا در ارتباط با آتش‌سوزی جنگل‌های کوه‌ «حاتم»/ "لنده" همچنان در آتش می‌سوزد

مدیرکل جنگل‌های استان خوزستان از شناسایی ۵ نفر در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های کوه حاتم خبر داد و گفت: این افراد را به حوزه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرده‌ایم تا نسبت به دستگیری و برخورد قضایی با آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

«محمدتقی سجادی» مدیرکل جنگل‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های کوه حاتم در شهرستان بهبهان گفت: از عصر دوشنبه خبری مبنی بر آتش‌سوزی در محدوده کوه حاتم در ارتفاعات شهرستان بهبهان در ارتفاعات بین خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد.

وی ادامه داد: عوامل ما و هیات‌های کوهنوردی و همچنین سازمان‌های مردم نهادی که قبلا ساماندهی شده‌اند به صورت آماده‌باش درآمدند. البته استان کهگیلویه هم به حالت آماده‌باش درآمدند. محل وقوع حریق بسیار صعب‌العبور است و شاید بیش از ۴ ساعت پیاده‌روی نیاز است که به محل حریق برسند.

مدیرکل جنگل‌های استان خوزستان گفت: نیروها به سمت محل حریق حرکت کردند علیرغم اینکه با تاریکی هوا مواجه شدند، اما از چند جبهه وارد شده و یک سری اقدامات اولیه را برای مهار، کنترل و جلوگیری از سرایت آتش به مناطقی که پوشش بالاتری داشت، انجام داده‌اند.

سجادی با بیان اینکه هماهنگی بین ما و استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد، خاطرنشان کرد: از طریق استان خوزستان، استان کهگیلویه و بویراحمد و سازمان جنگل‌ها پیگیری کردیم تا برای ما بالگرد تامین کنند. روز گذشته با استفاده از بالگرد بخشی از نیروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند. همزمان نیز عوامل ما ۴ یا ۵ نفر از افرادی را که احتمال می‌دادند، در وقوع حریق نقش داشته‌اند را شناسایی کرده و به حوزه قضایی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: اقدامات حقوقی نیز در خصوص پیگیری این موضوع از طریق دادستانی انجام شده است.

او ادامه داد: از گذشته‌های دور در کوه حاتم کوره‌های تولید ذغال و ذغال‌سوزی وجود داشته و از همین رو ما اقدامات تشدیدی و کنترلی برای اینکه تعرض به جنگل‌های بلوط نشود را اجرا کرده‌ایم. البته کوه‌های زاگرس در سمت خوزستان، پوشش کمتر و تنک‌تری دارد و در سمت دامنه کهگیلویه و بویراحمد پوشش گیاهی بیشتری دارد. بعضا در سنوات گذشته تخریب‌هایی در این مناطق برای تولید ذغال ایجاد شده است و ما آن را کنترل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از روز گذشته آتش‌سوزی در سمت خوزستان مهار شده است. ما در نقاطی از شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد آتش‌سوزی به صورت پراکنده وجود دارد و ما امیدواریم تا پایان امروز این آتش‌سوزی‌ها نیز کنترل و مهار شود.

او درباره میزان خسارات وارد شده گفت: هنوز برآورد قطعی صورت نگرفته، اما فکر نمی‌کنم بیش از ۱۵ الی ۲۰ هکتار در استان خوزستان دچار حریق شده باشد.

نظر شما