شناسهٔ خبر: 47803341 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

ناسازگاری سئوالات امتحانی با آموزش کرونایی

روزنامه آفتاب

صاحب‌خبر -

در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاریخ 3 خرداد 1400 باعنوان: «ناسازگاری سئوالات امتحانی با آموزش کرونایی» پاسخ مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، جهت استحضار ارسال می شود.

 با استناد به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و بر اساس شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم سال تحصیلی1400-1399،  امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار شدکه با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آموزش های غیر حضور دانش آموزان، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اختیار داده شد در برگزاری امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی یا منطقه ای برنامه ریزی و اقدام نمایند، لذا این امتحانات در محل مدرسه دانش آموزان و با سؤالاتی که  طراحی آنها بر اساس بارم بندی وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا، حذفیات اعلام شده توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و اقتضائات محلی از نظر وضعیت آموزشی، طراحی شده، در شرایط یکسان و برابر در سطح استان یا منطقه برگزار شدند؛ بنابراین تا حد امکان سازگاری میان امتحانات و آموزش کرونایی فراهم شده و  بررسی عملکرد دانش آموزان در این امتحانات نیز مؤید وضعیت مطلوب در این زمینه بوده است.  امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز با سؤالاتی که  براساس بارم بندی وضعیت قرمز در شرایط شیوع بیماری کرونا، جدول حذفیات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و وضعیت آموزش در تمام نقاط کشور طراحی شده، انجام شد.

 

 

نظر شما