شناسهٔ خبر: 47803029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشرق گزارش می‌دهد/

مهرعلیزاده انصراف داد/ ستاد پوششی دولت سوم اصلاحات منحل شد

پس از عملکردی ضعیف و بدون جلب کمترین حمایت از ستاد اصلاحات، مهرعلیزاده در نامه ای به وزارت کشور از ادامه حضور در انتخابات انصراف داد.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق- محسن مهرعلیزاده در نامه ای به وزیر کشور از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی انصراف داد. روز گذشته هادی خامنه ای دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) در نامه ای از دو نامزد اصلاح طلب انتخابات خواسته بود تا یکی به نفع دیگری کناربرود؛ البته نامزد پوششی اصلاح طلبان تا به این لحظه به خواست اصلاح طلبان برای حمایت از همتی تن نداده است.

مهرعلیزاده پیش از این اعلام کرده بود تا روز آخر در صحنه انتخابات باقی می ماند، حتی یکی از مسئولان این نامزد اصلاح طلب در توییتی مدعی شده بود که انصراف بی معناست و عقب نخواهیم نشست! کم تر از ۲۴ ساعت پس از آن خبر حالا نامزد جبهه اصلاح طلبان از حضور در انتخابات پا پس کشیده است.

به نظر می رسد نتایج نظر سنجی ها و عدم اقبال عمومی به مهرعلیزاده او را به سوی این تصمیم سوق داده است. مهرعلیزاده با رادیکال کردن فضا در حسرت گوشه چشمی از سوی اصلاح طلبان رادیکال آروز به دل ماند.

او در مناظره های انتخاباتی و نیز برنامه های تبلیغاتی اش سعی کرد با شکل مصنوعی رادیکل شود، مهرعلیزاده روز ۱۱خرداد طی گفت‌وگویی در شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس، با اشاره به ایده تشکیل دولت سوم خاتمی اعلام کرد: «دولتی که تشکیل خواهم داد دولت سوم خاتمی است یا همان ویژگی‌ها در ابعاد مختلف اعم از اقتصادی، بین‌المللی و نشاط و آزادی‌های اجتماعی و سیاسی» .

او دراین‌باره افزود: «دولت سوم خاتمی دولتی نیست که خاتمی رییس‌جمهور آن باشد، بلکه یک مشی سیاسی اصلاح‌طلبی است، نه یک کار فردی» اما او آنقدر بی برنامه بود که حتی نهاد اجماع ساز حاضر نشد به او فرصت داده و برنامه های انتخاباتی اش را مورد بررسی قرار دهد.

تنها میراث مهر علیزاده از انتخابات خاطراتی از بی اخلاقی هایی بود که از خود به جای گذاشته است، نامزد اصلاح طلبان در طول مناظره های انتخاباتی به جای ارائه برنامه به هجو گویی و گاها بیانیه خوانی روی آورد، او سعی کرد از خود تصویری رادیکال در پیشگاه اصلاح‌طلبان ارائه کند.

مهرعلیزاده انصراف داد/ ستاد پوششی دولت سوم اصلاحات منحل شد

مهرعلیزاده انصراف داد/ ستاد پوششی دولت سوم اصلاحات منحل شد


مهرعلیزاده که تصور می‌کند اصلاح‌طلبان از میان او و همتی، در نهایت از او حمایت خواهند کرد، با اعتمادبه‌نفسی بالا عمده حملات خود را متوجه سید ابراهیم رئیسی کرد. این تحلیل غلط باعث شد تا در مناظره اول مهرعلیزاده، بی‌اخلاقی پیشه کند و مدرک تحصیلی سیدابراهیم رئیسی را زیر سؤال ببرد. این اظهارنظر عجیب و ناسنجیده حتی باعث شد که بسیاری از اصلاح‌طلبان علیه او موضع منفی بگیرند.

ابطحی در جریان برگزاری مناظره اول، در توئیتی نوشت: ‌ «مهر علیزاده برای مقابله با رئیسی از رو بسته! شش کلاس سواد؟ خیلی تند بود». منصور مظفری، مدیرمسوول روزنامه آفتاب یزد نیز با بی‌اخلاقی توصیف کردن مواضع مهرعلیزاده و در کنار او مواضع همتی علیه نامزدهای جریان رقیب به‌ویژه رئیسی، نوشت: «دو کاندیدای اصلاح‌طلبان در این مناظره کارنامه خوبی از خود نشان ندادند و برای اینکه بتوانند ضعف‌های دولت را بپوشانند، از ابتدا تخریب رئیسی را شروع کردند تا به‌زعم خودشان فضای دوقطبی مهرعلیزاده-رئیسی و همت-رئیسی را ایجاد کنند. به اعتقاد بنده، ما اصلاح‌طلبان در این مناظره و در بعد اخلاق، بازنده میدان بودیم».

او در حالی نامزدهای رقیب را تخریب و ادعاهای خلاف واقع مطرح می کرد که بعدها مدرک ادعا شده از سوی او (دکتری مهندسی اقتصاد) دچار تشکیک شد. همین پارادوکس های سیاسی و شخصیتی باعث شد اندک اصلاح طلبانی که قرار بود با اقدامات او تحریک شوند، یک به یک از این نامزد اصلاح طلب فاصله بگیرند.

 

مهرعلیزاده انصراف داد/ ستاد پوششی دولت سوم اصلاحات منحل شد

مهرعلیزاده حتی سعی کرد با قومیتی کردن فضای کشور آراء خاصی از آذری زبانان عزیز کشورمان را نیز به سوی خود جلب کند؛ اما این تاکتیک نیز با شکست خورده و در سفر به تبریز حتی به تعداد انگشتان دست نیز از او استقبال نشد.
 

انصراف و انحلال ستاد های مهرعلیزاده سرنوشت رادیکالیسم  افراطی است؛ او حالا متوجه شده است جامعه دیگر تاب اقدامات ساختار شکنانه و نمایشی را نداشته و برای آن کوچکترین ارزشی نیز قائل نمی‌شود؛ از آن سو حالا نامزد ستاد اصلاح‌طلبان خوب می‌داند که محفل تندروهای لیدر اصلاحات خودی و غیرخودی بوده در را به روی هر تازه از راه رسیده‌ای باز نمی‌کند؛ این انتخابات درس‌های عبرت و هزینه‌های فراوانی برای استاندار سابق روحانی داشت.

نظر شما