شناسهٔ خبر: 47798339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سعید جلیلی:

کردستان می تواند دروازه ای برای صادرات کشور باشد

سنندج- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کردستان می تواند دروازه ای برای صادرات کشور باشد و جوانان عزتمند این دیار به جای کولبری به امر صادرات مبادرت ورزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی عصر سه‌شنبه در برنامه تلویزیونی که در شبکه استانی کردستان پخش شد، اظهار کرد: کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و مردمان قهرمانی است که هیچگاه پشت به انقلاب نکرده اند.

جلیلی با اشاره به اینکه مردم این استان در ۴۳ سال بعد از انقلاب نشان دادند همچنان پای انقلاب هستند، گفت: شهیدان شیخ الاسلام، برهان عالی و بارنامه از شهدای بزرگوار این استان هستند که در دفاع از امنیت کشور ایستادند و هدف دشمنان قرار گرفتند.

وی افزود: مردم کردستان برای دفاع از خاک وطن شهدای بسیاری را تقدیم کرده اند و شایسته والاترین خدمات هستند.

جلیلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ایران باید چهار سال آینده جهش یابد و این با برنامه ریزی و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: امروز در یک فرصت تاریخی برای جهش کشور و ارتقای رفاه آن هستیم و لازمه تحقق این مهم داشتن برنامه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در آستانه یک انتخاب قرار داریم و می‌خواهیم تعیین کنیم چهار سال آینده چگونه کشور را اداره کنیم.

جلیلی اعلام کرد: طی چهار سال گذشته به اکثر نقاط ایران سفر کرده ام و با نخبگان علمی، فعالان اقتصادی و معتمدین دیدارهایی را داشته ام و از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های آنها آشنا شده ام.

مسئولان کردستانی توانمندی‌های جوانان را شناسایی کنند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود به مسافرت به شهرهای مختلف استان از جمله شهر بانه و ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج اشاره کرد و گفت: از نزدیک پای درد دل مردم نایسر نشستیم و با مشکلات آنها آشنا هستیم.

جلیلی افزود: در آن زمان به مردم نایسر گفتم که در موقعیتی نیستم که قول و وعده‌ای بدهم ولی مشکلات شما را پیگیری خواهم کرد و همین کار را هم انجام دادم.

وی تاکید کرد: جوانان کُرد باید صادر کننده عمده برای کشور باشند و این مهم را جمعی از جوانان بانه با تشکیل یک تعاونی مرزنشینان عملیاتی کرده اند لذا وظیفه مسئولان کردستانی باید این باشد که در راستای شناسایی توانمندی‌های جوانان همت گمارند.

جلیلی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با این جوانان بانه‌ای در تهران داشتم سخن از صادرات ۵۰۰ میلیارد تومانی می‌زدند و این جای بسی امیدواری است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: جهش کشور نیازمند توسعه متوازن و جهش تمام استان‌ها از جمله کردستان است.

جلیلی افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان کردستان از نعمت گاز، آب و برق برخوردار هستند اما این خدمات هنوز کافی نیست.

وی تصریح کرد: باید دولت آینده برنامه ریزی داشته باشد تا هر کدام از روستاهای استان کردستان به سلول جهش تولید در کشاورزی، صنعت و گردشگری تبدیل شود.

جلیلی عنوان کرد: با تقویت روستا مبحث حاشیه نشینی در شهرها کاهش می‌یابد لذا باید ظرفیت‌های تولیدی مناطق روستایی در کردستان در حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات مورد توجه قرار گیرد.

کردستان ظرفیت ارتقای چند برابری صادرات را دارد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیوند و عمق روابط دوستی بین کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق را فرصتی کم نظیر دانست که باید نهایت استفاده را از آن کرد.

جلیلی تصریح کرد: کردستان می‌تواند دروازه‌ای برای صادرات کشور باشد و جوانان عزتمند این دیار به جای کولبری به امر صادرات مبادرت ورزند.

وی افزود: کردستان ظرفیت خوب دانشگاهی دارد و باید تمام پتانسیل‌های خالی مراکز علمی پذیرای دانشجویان اقلیم کردستان باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی مناسب در راستای تبدیل شدن استان کردستان به عنوان محلی مناسب برای گردشگران سلامت از کشورهای ترکیه، عراق و سوریه گام برداشت.

نظر شما