شناسهٔ خبر: 47795809 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت؛

پروژه‌های فرهنگی به‌سازی دفاتر کانون‌ها، استودیو ودفتر خانه مرکزی نشریات دانشگاه علوم پزشکی اهواز افتتاح شد

پروژه‌های فرهنگی"بهسازی دفاتر کانون‌های دانشجویی"، "استودیوی ضبط و تولید محتوا" و"دفتر خانه مرکزی نشریات" دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، به دنبال سفر دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که هم اکنون سه‌شنبه ۲۵ خردادماه  در حال انجام است، ۳ طرح فرهنگی افتتاح شد.

حبیبی مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص افتتاح این سه پروژه توسط معاون وزیر بهداشت، گفت: کانون‌های فرهنگی یکی از نهادهای بزرگ دانشجویی هستند که بیشترین جمعیت دانشجویی را به خود اختصاص داده‌اند به  نحوی که ۲۱در این دانشگاه  کانون فرهنگی، هنری و اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: بر این اساس پروژه "بهسازی دفاتر کانون‌های دانشجویی" در نیمه دوم سال گذشته آغاز به کار کرد که با همراهی بسیار خوب معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و بودجه‌های بسیار خوبی که برای این پروژه اختصاص داده شده است، موفق شدیم امسال و در در دهه کرامت، این پروژه‌ را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. 

مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌که این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان ساخته شده است، اظهار داشت: برای تجهیز این پروژه نیز مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که در مجموع می‌توان گفت برای این پروژه حدود یک میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز اختصاص پیدا کرده است. البته  هنوز بخش‌های تکمیلی پروژه شامل نصب دو پرده هوشمند برای کلاس‌های آموزشی و سالن کنفرانس همچنان در دست اقدام است که این امکانات پس از تکمیل نهایی برای کلیه دانشجویان دانشگاه قابل استفاده خواهد بود.

این مقام مسؤول با اشاره به افتتاح پروژه"استودیوی تولید محتوا و ضبط سید مرتضی آوینی، شهید اهل قلم ابراز داشت: این پروژه نیز با همکاری دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت و مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه به سرانجام رسید، که در مجموع با همکاری مالی صورت گرفته میان وزارتخانه و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در این بخش حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حبیبی افزود: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با توجه به درخواست‌های بسیاری که جهت استفاده از چنین فضایی در ایام قبل از شیوع کرونا و بعد از شیوع کرونا از سوی دانشجویان عنوان می‌شد اقدام به ساخت این استودیو گرفته است. در این فضا پرده پنوماتیک، دوربین باکیفیت و ...جهت تدوین برنامه‌هایی که وجود دارد، در این فضا مستقر شده است این استودیو مختص کلیه دانشجویان دانشگاه است و اولین و آخرین اولویت در حوزه استودیو ضبط  دانشگاه، دانشجویان هستند.

مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افتتاح دفتر خانه مرکزی نشریات دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز را، سومین پروژه فرهنگی افتتاح شده در این روز توسط معاون وزیر بهداشت عنوان کرد و گفت: این مرکز علمی جزء معدود دانشگاه‌هایی است که دفتر مرکزی خانه نشریات دارد. جهت ساخت و تجهیز این دفتر حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار  دیده شده است.

وی در پایان بیان داشت: در این دانشگاه حدود ۶۸ نشریه وجود دارد که از این تعداد حدود ۷۰ درصد نشریات فعال هستند و در حال چاپ و ارایه مطالب خود به اشکال مختلف هستند. این دفتر برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی فعالان نشریات دانشجویی مناسب است و برای وبینارهای مختصر و مفید نیز قابل استفاده است. این مکان اتاق فکری برای نشریات مختلف دانشجویی بر اساس زمان‌بندی موجود خواهد بود./انتهای پیام

نظر شما