شناسهٔ خبر: 47795586 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

Forza Horizon 5 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز در ایکس باکس سری ایکس و اس اجرا می‌شود

ابوالفضل مناف زاده

صاحب‌خبر -

استودیوی پلی‌گراند گیمز، اخیراً اعلام کرد که بازی Forza Horizon 5، از حالت Performance نیز بهره می‌برد و بر روی هر دو کنسول نسل نهمی مایکروسافت توان اجرا شدن با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت.

به جرات می‌توان نمایش Forza Horizon 5 در کنفرانس ایکس باکس در رویداد ۲۰۲۱ را از نظر گرافیکی و بصری حیرت انگیز قلمداد کرد. علاوه بر این، این موضوع در حالی رخ داده است که این بازی برای کنسول نسل هشتمی ایکس باکس نیز عرضه خواهد شد و حتی سیستم مورد نیاز آن برای اجرا در پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز بسیار پایین‌تر از انتظار بوده و این موضوع نشان از بهینه‌سازی فوق‌العاده‌ی Forza Horizon 5 دارد. همچنین، استودیوی پلی‌گراند گیمز بارها به این نکته اشاره داشت که این بازی قرار است تا از نهایت قدرت ممکن کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس در مقطع فعلی استفاده کرده و جلوه‌های گرافیکی چشم‌نوازی را برای طرفداران آن خلق کند.

اما از طرفی دیگر، پس از مانور رسانه‌های مطرح صنعت گیم و سوالات متعدد بازی‌بازان پیرامون نرخ اجرایی ۳۰ فریم بر ثانیه‌ی بازی Forza Horizon 5 بر روی دو کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و اس، استودیوی پلی‌گراند گیمز تایید کرد که این بازی دارای حالت Performance بوده و این موضوع کنسول‌های سری ایکس و حتی اس را قادر می‌سازد تا آن را با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند. همچنین، بازی Forza Horizon 5 به صورت پیش‌فرض با قابلیت رهگیری پرتو با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و وضوح ۴K و ۱۰۸۰p بر روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس اجرا می‌شوند و بر اساس اعلام پلی‌گراند گیمز، حالت Performance این عدد را به ۶۰ خواهد رساند؛ اما تاکنون اعلامیه‌ای رسمی مبنی بر اعمال تغییر در جلوه‌های بصری نظیر خاموش شدن قابلیت رهگیری پرتو و یا کاهش وضوح تصویر برای رسیدن به این نرخ فریم منتشر نشده است.

به هر ترتیب، بازی Forza Horizon 5 در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ (۹ نوامبر) برای کنسول‌های ایکس باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد و فاصله‌ی چندانی تا گرفتن جواب‌هایمان در مورد این بازی مورد انتظار نداریم.

35
3

برچسب‌ها:

نظر شما