شناسهٔ خبر: 47794529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمله به کاروان نظاميان آمريکا در سالگرد تاسيس الحشد الشعبي/ گروه‌هاي مقاومت، آمريکا را غافلگير خواهند کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- گروه موسوم به مقاومت اسلامی المقاومه الدولیه از هلاکت چهار نظامی در حمله به کاروان لجستیک نیرو‌های آمریکایی در بغداد پایتخت عراق خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری صابرین نیوز، گروه مقاومت اسلامی المقاومه الدولیه (مقاومت بین المللی) با بر عهده گرفتن عملیات علیه کاروان نظامیان آمریکایی در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد اعلام کرد: با استناد به مشروعیت اقدام علیه اشغالگران آمریکایی، فرزندان شما در گروه "المقاومه الدولیه" توانستند در ساعت 23 دقیقه بامداد، یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی را که متشکل از دو دستگاه خودرو لندکروز و دو خودرو نظامی دیگر بود، در مسیر ارتباطی بین پایگاه ویکتوریا و پایگاه هوایی شهید علاء هدف قرار دهند. در این عملیات، کاروان مذکور منهدم شد و چهار نظامی آمریکایی که سوار بر خودرو لندکزور بودند، به هلاکت رسیدند.
پایگاه خبری صابرین نیوز پیش از این، اعلام کرده بود: عملیات گروه‌های مقاومت عراق علیه کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در داخل یکی از پایگاه‌های آن‌ها در فرودگاه بغداد صورت گرفته است.
صابرین نیوز همچنین از حمله به یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در منطقه اللطیفه در جنوب بغداد خبر داد.
بسیاری از گروه‌های عراقی، نظامیان آمریکا در کشورشان را اشغالگر می‌دانند و خواستار خروج آن‌ها از خاک عراق هستند و از دولت این کشور خواسته‌اند تصمیم پارلمان را اجرایی کند.
پارلمان عراق دی ماه سال 1398، دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) مصوبه‌ای را برای خروج نظامیان خارجی از خاک عراق به تصویب رساند و خواستار خروج هرچه سریعتر نیرو‌های اشغالگر آمریکایی شد.

موافقت دولت بایدن با لغو قانون بکارگیری نیروی نظامی علیه عراق
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، کاخ سفید از موافقت دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با لغو قانونی خبر داد که مجوز بکارگیری نیروی نظامی علیه عراق را در سال 2002 صادر کرده بود.

مصطفی الکاظمی: فتوای جهاد کفایی، داعش را نابود کرد
نخست وزیر عراق، فتوای جهادکفایی را عامل نابود شدن گروه تروریستی داعش عنوان کرد.
به گزارش شبکه العراقیه، «مصطفی الکاظمی» در بیانیه‌ای به مناسبت هفتمین سالگرد اعلام فتوای جهاد کفایی اعلام کرد: این فتوا وحشی‌های تروریستی را که در سراسر جهان رعب و وحشت ایجاد کرده بودند، متوقف کرد و سبب شد داعش در مدت زمانی که هیچ کس تصور نمی‌کرد، نابود شود.
الکاظمی با اشاره به اینکه این فتوا ریشه ملی دارد و مخاطبش تمام مردم عراق است افزود، مردم عراق نیز از همه قشر‌ها درخواست پیوستن به نیرو‌های امنیتی را برای مبارزه با داعش لبیک گفتند. با حمایت از نیرو‌های مسلح و کنترل عملکرد آن‌ها در چارچوب قوانین نظامی ملی برای اصلاح مسیر و قرار دادن کشور در مسیر درست تلاش می‌کنیم.
نخست وزیر عراق تصریح کرد، همان طور که مرجعیت توصیه کرد، درباره بهره برداری سیاسی و اقتصادی از این فتوا به نفع پروژه‌های غیرملی که جانفشانی‌های داوطلبان قهرمان را خنثی می‌کند، هشدار می‌دهیم.
الکاظمی خاطرنشان کرد، همواره برای تحکیم پایه‌های برادری میان فرزندان جامعه به عنوان بافت یکپارچه ملی تلاش می‌کنیم تا همگی از حقوق برابر برخوردار شوند. با تبلیغات برای نفرت انگیزی و تحریک به خشونت نیز مقابله می‌کنیم.
وی افزود، بیایید به آینده بنگریم و عراقی قوی و مقتدر بسازیم که در آن به انسان‌ها بدون تبعیض احترام می‌گذارند و زبان تسامح و بخشش بر زبان انتقام و خشونت چیره است. دولت به رغم تمام سختی‌ها و سنگ اندازی‌ها با تمام توان برای ساخت آینده‌ای شکوفا و نوید بخش ایستاده است. دولت قصد دارد یک خط مشی میانه رو و بررسی شده را در حل بحران‌ها در پیش بگیرد و از سیاست واکنش نشان دادن که در گذشته کشور را به سمت فجایع برد، فاصله بگیرد.

الخزعلی: گروه‌های مقاومت، آمریکا را غافلگیر خواهند کرد
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت گروه‌های مقاومت در جعبه خود چیز‌های بسیاری دارند که آمریکا را غافلگیر خواهند کرد.
به گزارش شبکه "الاعلام المقاوم" عراق؛ شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) و سالگرد شهادت سید محمد صادق صدر گفت: سید شهید در یکی از خطبه‌های نماز جمعه به صراحت اعلام کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دشمن من است.
وی افزود: دشمنان واضح و صریح الحشد الشعبی، آمریکا و اسرائیل هستند. این آمریکا و اسرائیل هستند که مقر‌های الحشد العشبی و فرماندهان و نیرو‌های آن را هدف قرار می‌دهند. نتانیاهو که دشمن محمد صادق صدر بود، دشمن نخست الحشد الشعبی است.
الخزعلی تصریح کرد: شیطان و باطل، دو ابزاری هستند که آمریکا و اسرائیل از آن‌ها علیه مقاومت استفاده می‌کنند. باطل در حکمرانی ظالمانه و فساد مالی و اخلاقی و شیطان در حکمران فاسد نمود پیدا می‌کند.
دبیرکل عصائب اهل الحق تأکید کرد: هر کسی که با الحشد الشعبی بجنگد و علیه آن دسیسه چینی کند، شیطان است. شجاعت و آگاهی منجر به پرورش نسل مهم و سرنوشت سازی از فرماندهان الحشد الشعبی شد. این فرماندهان، فرماندهان گروه‌های مقاومت هستند که بخش بزرگی از آن‌ها در مدرسه شهید محمد صادق صدر پرورش یافته اند. سید شهید همان کسی است که بذر مقاومت و مقابله با ظلم و طغیان را پرورش داد.
الخزعلی ادامه داد: لبیک به فتوای مرجعیت دینی برای مقابله با داعش، استثنایی و بی نظیر بود. الحشد الشعبی از اطاعت مردم از فتوای مرجعیت قدرت می‌گیرد. تحولات اخیر برای خیلی‌ها ثابت کرد طرحی برای هدف قرار دادن الحشد الشعبی در جریان است و تا کنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر متوقف شدن این طرح از سوی عاملان آن وجود ندارد.
وی افزود: خطاب به امت می‌گویم برای دفاع از الحشد الشعبی که متعلق به آنان است، آماده باشند. اگر اوضاع اقتضا کند و خطرناک شود، از شما می‌خواهیم به خیابان بیایید. ملت، تنها مدافع الحشد است که آن را از توطئه‌ها محافظت می‌کند. هدف قرار دادن الحشد با انحلال یا ادغام آن به معنای این است که بدون سلاح بمانیم.
دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت در جعبه خود چیز‌های بسیاری دارند که آمریکا را غافلگیر خواهند کرد. همه خود را برای مقابله با تمام چالش‌ها و احتمال‌های موجود آماده کرده اند. دشمنان تصور نکنند ما از تهدید می‌ترسیم. ما مردمی هستیم که مسیرمان مقاومت، راه مان کرامت و هدف مان شهادت است.
به گزارش شبکه تلویزیونی العهد عراق، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق به مناسبت هفتمین سالگرد تاسیس الحشد الشعبی و یادبود شهادت سید محمد صادق صدر گفت: در چند وقت اخیر دولت آمریکا اعلام کرد سه میلیون دلار را برای ارائه اطلاعاتی که به آن‌ها برای متوقف کردن حملات علیه نظامیان این کشور در عراق کمک کند، اختصاص داده است. این موضوعی است که باید اندکی درباره آن صحبت کنیم. اولا این اقدام، فرهنگ واقعی آمریکا را که همان فرهنگ گاوچرانی است، منعکس می‌کند. عده‌ای شما (آمریکایی ها) را در کشور ما مهمان می‌دانند و برخی نیز به چشم غریبه به شما نگاه می‌کنند. به هر حال شما اهل این کشور نیستید.
قیس الخزعلی افزود: یک ضرب المثل می‌گوید غریبه باید مؤدب باشد؛ اما این اقدام آمریکایی‌ها بی ادبانه است. هر چند درخواست رعایت ادب از کسی که ادب ندارد، جای بحث دارد، اما این اقدام مغایر قانون است. طبیعتا مخاطب این بخش از سخنان ما، آمریکا و دولت این کشور نیست بلکه مخاطب ما طرف‌های عراقی و در صدر آن‌ها دولت عراق است. این اقدام دولت آمریکا، مغایر قانون است.
یک کشور بیگانه چه اختیاراتی دارد که با فرزندان یک کشور دیگر ارتباط می‌گیرد و در مقابل دریافت اطلاعات به آن‌ها وعده جایزه می‌دهد و آن‌ها را به خدمت می‌گیرد؟ این یعنی یک کشور خارجی بخشی از فرزندان وطن را علیه بخش دیگر آن اجیر می‌کند. اگر نص قانون عراق چنین اقدامی را مجاز می‌داند، به ما نیز بگویید.
موضع دولت عراق در قبال این اقدام آمریکا چیست؟ سکوت مرگبار. در مقابل، اگر یک گروه یا گروه‌هایی برای دریافت اطلاعات نه از ارتش آمریکا بلکه از سیا، موساد و سازمان‌های مخرب و ویرانگر که علیه این کشور جاسوسی می‌کنند، جایزه تعیین کند واکنش شما چگونه خواهد بود؟ آیا باز هم سکوت خواهید کرد؟
ما به دولت آمریکا می‌گوییم تعیین جایزه برای ارائه اطلاعات نشان دهنده ضعف است و این اقدام به سود شما نیست. شما با این کار به متحدان خود که در واقع مزدوران شما هستند، فکر نکرده اید که وقتی شما را این گونه ناتوان ببینند چه حالی به آن‌ها دست می‌دهد؟ پس ماهواره ها، تجهیزات جاسوسی و پهپاد‌های تان که 24 ساعته بر فراز بغداد پرواز می‌کنند، کجا هستند؟ یعنی شما آنقدر ناتوان هستید که آخرین چیزی که برای دفاع از خود به آن پناه برده اید، کسب اطلاعات با پرداخت جایزه است؟
اگر وضع شما این گونه است، اوضاع کشور‌های بیچاره‌ای که روی شما حساب باز کرده اند، چگونه خواهد بود و به کجا باید مراجعه کنند؟ تکلیف آن‌هایی که شما را بزرگ تصور می‌کنند، با دیدن این اقدام شما چیست؟ این مسئله برای آنان سنگین تمام می‌شود و شما با این اقدام تان حتی به فکر آن‌ها نیز نبوده اید!





نظر شما