شناسهٔ خبر: 47793645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقرار ۷۱۰صندوق الکترونیک در انتخابات شورای شهر همدان

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: آرای مردم در انتخابات شورای شهر همدان با ۷۱۰صندوق الکترونیک اخذ می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسن میرزایی مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: کار جمع آوری آرای مردم در ششمین دوره انتخابات شورای شهر همدان که به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود با استقرار ۷۱۰ صندوق الکترونیکی در شعب اخذ رای انجام می‌شود.

او  افزود: پیش از این ۶۵۸ صندوق اخذ رای الکترونیک برای برگزاری این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر همدان درنظر گرفته شده بود که با پیگیری و موافقت وزارت کشور ۵۲ صندوق دیگر به این تعداد اضافه شد.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه ۵۲ صندوق الکترونیکی اخذ رای تحویل فرمانداری شهرستان همدان شده است، اظهار کرد: با احتساب این تعداد، در مجموع ۷۱۰ صندوق الکترونیکی برای جمع آوری آرای انتخابات شورای اسلامی شهر همدان در شعب اخذ رای مستقر می‌شود.

میرزایی بیان کرد: ایجاد ۲۱۲ شعبه اخذ رای در شهر همدان برای این دوره از انتخابات درنظر گرفته شده که در هر شعبه با توجه به تراکم جمعیت و ازدحام رای دهندگان، ۲ تا پنج صندوق اخذ رای الکترونیک قرار داده می‌شود.

او گفت : سه درصد از صندوق‌های اخذ رای الکترونیکی به عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده تا در صورت بروز هرگونه مشکل و یا نقص فنی، به عنوان صندوق جایگزین در شعب بکار گرفته شوند.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان همچنین از افزایش دستگاه‌های احراز هویت برای برگزاری این دوره از انتخابات در استان همدان خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۸۰ دستگاه احراز هویت پیشتر تحویل ستاد انتخابات استان شده بود که روز گذشته ۸۷ دستگاه دیگر نیز برای استفاده در انتخابات ۲۸ مرداد تحویل ستاد انتخابات استان شد.

میرزایی بیان کرد:، با قرار دادن کارت ملی فرد بر روی دستگاه احراز هویت، در فاصله کمتر از پنج ثانیه هویت رای دهنده احراز شده که با این کار از رای تکراری، رای افراد زیر ۱۸ سال و استفاده از شناسنامه متوفیان جلوگیری می‌شود.

او گفت: با توجه به برگزاری الکترونیک ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر همدان، اقدامات لازم برای آموزش شهروندان درباره چگونگی رای دادن انجام و امکانات مربوطه (پوستر‌ها و بنر‌های آموزشی) در شعب اخذ رای فراهم شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

۳۱۴ نامزد برای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان تایید صلاحیت شده اند، شورای شهر همدان ۱۱ عضو اصلی دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

نظر شما