شناسهٔ خبر: 47789505 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آخرین برد ایران در برابر عراق

ایران و عراق در انتظار برد بعد از 11 سال

تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در دور انتخابی جام جهانی به مصاف عراق خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران در آخرین دیدار خود در دور دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 21 امشب در ورزشگاه المحرق بحرین به مصاف تیم ملی عراقی خواهد رفت که با 17 امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد. دو تیم در حالی امشب درحالی در برابر هم قرار خواهند گرفت که از آخرین برد ایران در یک بازی رسمی در برابر عراق نزدیک به 11 سال می‌گذرد.

ایران آخرین بار در 21 دی ماه در نخستین بازی خود در دور گروهی جام ملت‌های آسیا در سال 2011 درحالی موفق شد عراق را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد که ابتدا عراق در دقیقه 12 توسط یونس محمود به گل رسید و در ادامه در دقیقه 41 غلامرضا رضایی موفق شد گل تساوی را وارد دروازه عراق کند. در حالی که به نظر می‌رسید بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد ایمان مبعلی در دقیقه 84 روی ضربه ایستگاهی موفق شد گل برتری ایران را به ثمر برساند تا ایران موفق شود با نتیجه 2 بر یک عراق را شکست دهد. 

unnamed.jpg

هرچند 4 سال بعد ایران در بازی دوستانه پیش از شروع جام ملت‌های آسیا 2015 در استرالیا، در دیداری دوستانه با تک گل سردار آزمون موفق شد عراق را شکست دهد اما ایران 11 سال است که در هیچ بازی رسمی موفق نشده عراق را شکست دهد و در 3 بازی رسمی که برابر این تیم قرار گرفته است سهم عراق یک برد و 2 تساوی بوده است.

با این حال شاگردان اسکوچیچ به دنبال آن هستند با پیروزی برابر عراق علاوه براینکه به عنوان صدرنشین صعود کند به حسرت 11 سال خود در برابر عراق پایان دهند.

نظر شما