شناسهٔ خبر: 47784444 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

کاویانپور: می‌توانیم عراق را هم ببریم

پیکشوست فوتبال در مورد تقابل حذفی سرخابی‌ها و بازی حساس امروز تیم ملی صحبت‌های جالبی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

ایلنا: حامد کاویانپور در خصوص علت غیبت خود و حضور کمرنگش در فوتبال بیان کرد: حقیقت این است که ترجیح می دهم در خیلی از مسائل و برنامه‌ها ورود نکنم. بدون تعارف ترجیح می‌دهم خودم را با آکادمی که دارم سرگرم کنم. امیدوارم هستم و دلم روشن می‌باشد که هسته اصلی فساد در فوتبال به نوعی متلاشی شود تا ما بتوانیم در محیطی پاک در فوتبال فعالیت کنیم. ما هنوز درگیر کوچکترین مسائل در فوتبال هستیم. در یک بازی به اشتباه 6 تعویض صورت می‌گیرد در یک بازی دیگر تیمی 12 بازیکن وارد زمین می‌کند. فضای فوتبال کنونی به هیچ وجه با روحیات من سازگار نیست.

وی افزود: تیمی در لیگ یک با یک واسطه به من پیشنهاد داد درحالی که همین شخص نزدیک 7 تا 8 بازیکن به این تیم می‌دهد. چطور می‌شود شما سرمربی یک تیم باشید ولی این تیم را خود شما نبسته باشید؟ من اگر هنر کنم بتوانم 10 بازیکن مدنظر خود را در اختیار داشته باشم و سایر بازیکنان به صورت دستوری به من تحمیل شده است اگر اعتراضی هم کنید شما را کنار می‌گذارند و سراغ فرد دیگری می‌روند. به چه دلیل من باید وارد این فوتبال شوم؟

کاویانپور خاطرنشان کرد: من با هزینه بیت المال در تمامی رده ها برای این کشور از نوجوانان تا ارتش های جهان بازی کرده ام. از سال 76 تا 85 سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارم. کجایی دنیا یک بازیکن ملی و باشگاهی با این سابقه که یک نیرو و سرمایه به حساب می‌آید را بیرون نگه می‌دارند؟ مدیران رئال مادرید بازیکنان بزرگی همچون زیدان و فرناندو هیرو را بلافاصله بعد از اینکه اعلام بازنشستگی کردند در تیم‌های پایه این تیم مشغول به کار کرد تا از سرمایه های خود بهره ببرند اما این موضوع در ایران کاملا برعکس است.

وی ادامه داد: اکنون نزدیک انتخابات ریاست جمهوری است. در بحث انتخابات کاندیدها باید در خصوص این ورزش نیز برنامه ارائه کنند و باید قول قرارهای در خصوص مشکلات فوتبال گرفته شود. مشکلات باید از سر منشا حل شود. وزیر ورزش باید اشخاصی را انتخاب کند که از جنس فوتبال باشند تا بتوانند کاری کنند.

کاویانپور در مورد پیروزی تیم ملی ایران در منامه در مقابل بحرین برای نخستین بار در تایخ نیز اظهار داشت: بحرین خاطرات تلخ و شیرینی را برای ما رقم زده است. بعد از شکست 3 بر یک در منامه در مقدماتی جام جهانی 2002 خدا می‌داند که من چقدر گریه کردم. شرایط برای این بازی کاملا بد بود. روزهای اول متاسفانه به ما زمین تمرین نمی‌دادند و ما مجبور بودیم در دور استخر تمرین کنیم. به یاد دارم اخبار را که دنبال می‌کردم در ایران مردم خود را برای جشن صعود آماده می‌کردند. اما باید رک بگویم کل مجموعه در این بازی بد بودیم. اما خداراشکر تیم ملی با یک بازی منطقی و هجومی موفق شد این تیم را برای نخستین بار در منامه شکست دهد.

وی در مورد بازی حساس تیم ملی در برابر عراق نیز گفت: کار سختی در برابر عراق خواهیم داشت. آنها تیم شایسته ای هستند و می‌توانند برای هر تیمی دردسرساز شوند. اما بچه ها کار سخت را در منامه انجام دادند و موفق شدند بحرین را شکست دهند آن هم درحالی که این اتفاق برای نخستین بار در بحرین رقم خورد. ان‌شاالله تیم ملی در یک بازی کاملا منطقی عراق را نیز شکست می‌دهد و راهی دور بعدی می‌شود.

کاپیتان سابق پرسپولیس در مورد تقابل این تیم در شهرآورد پایتخت با استقلال نیز گفت: چه اتفاقی بهتر از این که هواداران در این فصل شاهد یک دربی دیگر خواهد بود و با توجه به اینکه این مسابقه در جام حذفی برگزار می‌شود جذابیت و حساسیت این دیدار بیشتر خواهد شد. با توجه به نظم تاکتیکی و شاکله ای که از پرسپولیس میبینم این تیم همچون دربی برگشت شانس بالایی برای پیروزی در این بازی دارد و ان‌شاالله برنده این بازی خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما