شناسهٔ خبر: 47774588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوتین اتهامات مطرح شده علیه روسیه را مضحک خواند

پوتین، با رد ادعا‌هایی مبنی بر دخالت روسیه در حملات سایبری به آمریکا، آن‌ها را مضحک و بی اساس خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ادعا‌های بی اساس مبنی بر اینکه کشورش در جنگ سایبری علیه آمریکا شرکت داشته را تکذیب کرد.

پوتین در مصاحبه اختصاصی با «ان‌بی‌سی نیوز»، ادعا‌هایی مبنی بر دخالت روسیه در حملات سایبری به آمریکا، بی اساس خواند.

پوتین در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه در شبکه «ان بی سی» پخش شد، دو روز پیش از دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ژنو، این اظهارات را بیان کرد که نشان دهنده تنش‌ها بین دو کشور است.

پوتین در این خصوص گفت: «سند کجاست؟ مدرک کجاست؟ این موضوع دارد مضحک می‌شود. ما به همه نوع چیز‌ها متهم شده ایم- دخالت در انتخابات، حملات سایبری و غیره. نه یک بار و نه هیچ زمانی آن‌ها به خود زحمت ندادند که سند یا مدرکی ارائه کنند، فقط اتهامات بی اساس (مطرح کردند).»

آمریکا در ماه آوریل از اخراج ده دیپلمات روس و اِعمال تحریم‌های جدید مرتبط با هک شدن شرکت فناوری اطلاعات «سولار ویندز» خبر داد.

گفته می‌شود شواهد و مدارکی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد هکر‌های روسی که دولت فدرال را هدف گرفته و در انتخابات آمریکا دخالت کرده اند، ارائه شده است.

 پوتین همچنین دستور مسمومیت الکسی ناوالنی، معارض روس و منتقد سرسخت پوتین را کاملا رد کرد و گفت: «ببینید، چنین تصمیماتی در این کشور توسط رئیس جمهور اتخاذ نمی‌شود.»

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس گروه هفت بار دیگر ادعا‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکرار کرد و پوتین را به نقش داشتن در حملات سایبری علیه آمریکا متهم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما