شناسهٔ خبر: 47772486 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

عربشاهی: قدوس من را یاد دژاگه می‌اندازد

بازیکن اسبق تیم ملی توصیف جالبی در مورد هافبک طراح تیم اسکوچیچ دارد.

صاحب‌خبر -

میزان: ضیاء عربشاهی در مورد پیروزی پرگل و ۱۰ بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کامبوج در چارچوب انتخابی جام جهانی گفت: نمی‌شود در مورد مسائل فنی این بازی حرف زد. واقعاً کامبوج حریفی نبود که بشود مقابل آن نقاط ضعف و قوت ما آن را بشناسیم و ترمیم کنیم. درکل ۳ امتیاز بازی مهم بود و اینکه کامبوج یک حریف تمرینی برای بازی با عراق بود.

وی ادامه داد: در این بازی دیدیم که اسکوچیچ چطور سیستم تیمش را چیده بود که وینگر‌های چپ و راست ما و حتی مدافعان چپ و راست به راحتی به فاز حمله اضافه می‌شدند و این یک کار بسیار مثبت بود. در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی هم کامبوج کمی دفاع کرد؛ اما بعد از آن به خاطر نوع سیستمی که اسکوچیچ استفاده کرد کاملاً سوار بر بازی شدیم.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد سامان قدوس در چند بازی گذشته تیم ملی اظهار داشت: نوع بازی و کیفیت بازی قدوس من را یاده اشکان دژاگه می‌اندازد. اشکان هم همان زمان که به تیم ملی آمد یک هافبک قدرتی، تکنیکی، شوت زن و خلاق بود که شعور بسیاری داشت. قدوس هم دقیقا همین شرایط را دارد و می‌داند که چه موقع باید چه کار کند.

عربشاهی ادامه داد: قدوس مثل دژاگه فوتبال بلد است و من واقعاً فوتبال را او دوست دارم. او ثابت کرده بازیکنی است که باید در ترکیب اصلی تیم ملی باشد و توانایی این را دارد. قدوس هافبکی است که می‌تواند در زمین همه کاری انجام بدهد و این برای تیم ملی فوق العاده است.

وی درباره تقابل حساس ایران و عراق در بازی آخر مرحله گروهی مسابقات انتخابی جام جهانی تاکید کرد: فوتبال عراق شبیه فوتبال ایران است و این کار ما را سخت می‌کند. البته اگر بازیکنان از نظر روحی خودباوری داشته باشند و خودشان باشند می‌شود عراق را برد. عراق تیمی است که اصلاً نباید آن‌ها را دست کم گرفت و به قول معروف تیم دست و پا بسته نیست.

هافبک سابق تیم ملی در پایان گفت: اگر در بازی با عراق بتوانیم از همان جلو پرس کنیم و روی این تیم فشار بگذاریم دوندگی و جنگندگی داشته باشیم عراق را میبریم. ما با یک شرایط روحی خوب و یک ریکاوری خوب بعد از بازی با کامبوج توانایی بردن عراق را داریم.

نظر شما