شناسهٔ خبر: 47764177 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شد/نتانیاهو: در اسرع وقت دولت ائتلافی را ساقط کرده و به قدرت برمی‌گردم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-در رای‌گیری شامگاه یکشنبه در کنست رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت توانست رای اعتماد را بدست بیاورد.
در رای‌گیری انجام شده در کنست رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت توانست رای اعتماد لازم را بدست آورد تا به دوران نخست وزیر نتانیاهو پایان دهد.
در جلسه رای اعتماد، 60 نماینده کنست به کابینه بنت رای اعتماد داده و 59 نماینده با این کابینه مخالفت کردند.
پس از رای اعتماد کنست به نفتالی بنت، وی مراسم سوگند را برگزار کرد تا به 12 سال دوران نخست وزیری نتانیاهو پایان داده و از این پس نتانیاهو در کنست، ریاست احزاب مخالف کابینه را بر عهده خواهد داشت.
بدین صورت، نفتالی بنت، سیزدهمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد.
«یائیر لاپید» نیز در نشست کنست سوگند یاد کرد تا به عنوان دومین نخست وزیر جایگزین در تاریخ رژیم صهیونیستی لقب بگیرد.
پیش از این «بنی گانتز» در کابینه پیشین به عنوان نخست وزیر جایگزین «بنیامین نتانیاهو» بود که با کارشکنی‌های نتانیاهو، وی نتوانست به نخست وزیری برسد.
بر اساس توافق کابینه ائتلافی، لاپید و بنت هر دو در سیاست‌های کابینه حق وتو دارند و لاپید پس از دو سال به عنوان نخست وزیر فعالیت خواهد کرد.
کابینه ائتلافی شکننده جدید رژیم صهیونیستی از هشت حزب تشکیل شده و برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، کابینه ائتلافی شامل حزبی است که نماینده 21 درصد از اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی است.

سخنرانی بنت در کنست
کاندیدای نخست‌وزیری چرخشی رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در جلسه رای به کابینه ائتلافی جدید این رژیم در کنست، به تشکر از نتانیاهو و تکرار لفاظی همیشگی مقامات این رژیم علیه ایران پرداخت.
 جلسه رای به کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم (کنست) آغاز شده و «نفتالی بنت» کاندیدای نخست‌وزیری چرخشی این رژیم سخنان خود را با تشکر از «بنیامین نتانیاهو» و همسر او که هر دو متهم به فساد هستند، آغاز کرده است. 
در همین حال برخی نمایندگان حزب نتانیاهو (لیکود) با فریادهای خود مانع سخنان بنت شده‌اند. گفته می‌شود دو تن از نمایندگان لیکود به بیرون از صحن کنست برده شده‌اند.
طبق گزارش‌ها، به دلیل فضای پرتنش جلسه، «یاریو لوین» رئیس کنست به نمایندگان بیشتری دستور داده نشست را ترک کنند. 
بنت در بخشی از این سخنرانی به لفاظی علیه ایران پرداخت و گفت برنامه هسته‌ای ایران که «نزدیک به نقطه تصمیم‌گیری است» چالش اصلی کابینه وی خواهد بود.
وی مدعی شد احیای توافق هسته‌ای با ایران اشتباه است و اسرائیل به ایران اجازه نمی‌دهد تسلیحات اتمی به دست آورد.   
او در ادامه لفاظی ضد ایرانی خود گفت: خاورمیانه (غرب آسیا) هنوز از توافق هسته‌ای 2015 که پول زیادی را عاید ایران کرد، بهبود پیدا نکرده است. بازگشت به توافق هسته‌ای اشتباه است و بار دیگر به رژیم ایران مشروعیت می‌بخشد. اسرائیل طرف این توافق نیست و به دفاع از خود ادامه خواهد داد. 
وی به تهدید حماس نیز پرداخت و ادعا کرد: اگر حماس خشونت علیه اسرائیل را انتخاب کند، با دیوار آهنی مواجه خواهد شد. 
بنت با بیان این که ائتلاف ایجاد شده از انتخابات پنجم و ششم و ... در فلسطین اشغالی ممانعت کرد، مدعی شد کابینه او فصل جدیدی را با عرب‌های ساکن فلسطین اشغالی خواهد گشود و افزود: اعتبار آن را به نخست‌وزیر نتانیاهو می‌دهم که زمینه را در جلسات خود با «منصور عباس» (رئیس ائتلاف لیست مشترک اعراب) ایجاد کرد.
کاندیدای نخست‌وزیری چرخشی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد در خصوص مسئله فلسطین از گام‌های اقتصادی که از تنش و اصطکاک می‌کاهد، حمایت خواهد کرد. 
بنت در بخشی از سخنانش از «جو بایدن» رئیس‌‌جمهور آمریکا هم به دلیل حمایت وی از و تعهدش به آنچه «امنیت اسرائیل» خواند تشکر کرد و افزود کابینه وی تلاش خواهد کرد روابط با دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را تعمیق و در صورت وجود اختلافات آن‌ها را از طریق اعتماد و احترام متقابل مدیریت کند. 

نتانیاهو درصدد تخریب روابط اسرائیل-آمریکا پیش از ترک قدرت
خبرنگاران صهیونیست در تحلیل سخنان انتقادی نخست‌وزیر در حال خروج رژیم صهیونیستی در کنست درباره دولت آمریکا، این اقدام را در راستای هدف او برای ضربه زدن به روابط واشنگتن و این رژیم به دلیل منافع شخصی، عنوان کردند.
 خبرنگاران صهیونیست به نقل از یک دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حملات نتانیاهو در سخنرانی امروز خود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نشان می‌دهد او تصمیم دارد به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منافع شخصی خود آسیب بزند و تلاش می‌کند زمین سوخته برای کابینه جدید به جای بگذارد.
یکی دیگر از خبرنگاران نوشت: کل پیام پایانی نتانیاهو این بود که چقدر مشتاق بی‌احترامی به آمریکاست. عجب دوستی
نتانیاهو  در سخنرانی خود در جلسه رای به کابینه ائتلافی جدید رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم که همچنان در حال برگزاری است، مدعی شد: نخست‌وزیر اسرائیل باید قادر به نه گفتن به رئیس‌جمهور آمریکا باشد. من این را در سال 2015  انجام دادم. چه کسی الان این را انجام می‌دهد؟ لاپید که به سخنرانی من در کنگره حمله کرد؟ آنها نمی‌توانند در مقابل آمریکا بایستند. 
وی اضافه کرد: من به آستین، وزیر دفاع آمریکا گفتم حتی اگر مجبور باشم که میان تنش با آمریکا و حذف تهدید ایران یکی را انتخاب کنم، آخری را انتخاب می‌کنم.
او در سخنان امروز خود، ضمن لفاظی علیه ایران، کابینه جدید این رژیم را ناتوان از ایستادن در مقابل تصمیمات آمریکا در خصوص ایران و توافق هسته‌ای عنوان کرد

نتانیاهو: در اسرع وقت دولت ائتلافی را ساقط کرده و به قدرت برمی‌گردم
نخست‌وزیر در حال کناره‌گیری رژیم صهیونیستی که امروز، یکشنبه دوره حکومتش به پایان می‌رسد، مدعی شد: برای یک میلیون اسرائیلی فرستاده شدم و به خاطر آنها به ماموریت بزرگ که تضمین موجودیت و امنیت اسرائیل است، ادامه خواهم داد.
به گزارش  سایت النشره، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در جلسه رای اعتماد به دولت نفتالی بنت، رهبر حزب یمینا مدعی شد: دستاوردهای بسیار و بی‌سابقه‌ای نظیر مقابله با کرونا و حرکت به سمت اقتصاد باز را برای اسرائیل رقم زدیم.
او گفت: ما با قدرت به مقابله با ایران در خصوص ممانعت از دستیابی‌اش به سلاح هسته‌ای پرداختیم و قاطعیت ما در مقابله با ایران دولت سابق آمریکا را واداشت که از برجام خارج شود.
نتانیاهو همچنین تاکید کرد: توافقنامه‌های ابراهیم ما را از معادله زمین مقابل صلح به سمت صلح مقابل صلح سوق داد و ما از هیچ وجب از خاک‌مان صرف نظر نکردیم و با چهار کشور عربی روابط‌مان را عادی کردیم و موفق شدیم آمریکا را به انتقال سفارتش به قدس و به رسمیت شناختن حاکمیت‌مان بر جولان متقاعد کنیم.
نخست‌وزیر در حال کناره‌گیری رژیم صهیونیستی همچنین در اظهاراتی واهی ادعا کرد: "عملیات‌ بسیار جسورانه در عمق خاک دشمن داشتیم، به تهران رسیدیم و کارهای فرای تصور انجام دادیم".
نتانیاهو همچنین با بیان تردید نسبت به شایستگی بنت در پست جدیدش قول داد، برای براندازی دولت تغییر در اسرع وقت ممکن در صورت رای اعتماد کنست به آن، تلاش کند و به زودی به قدرت بازگردد.
نتانیاهو اظهار کرد: نخست‌وزیر قوی اسرائیل باید بداند چطور به رئیس‌جمهوری آمریکا "نه" بگوید.
او این سوال را مطرح کرد: چطور با تشکیل کشور فلسطین مقابله کنیم در صورتی‌که اکثر دولت آن را تایید می‌کند؟
نتانیاهو گفت،‌ ایرانی‌ها امروز جشن می‌گیرند. می‌بینیم چطور لاپید با بنت و منصور عباس با ایران مقابله خواهد کرد؟
نخست‌وزیر در حال کناره‌گیری انتقادات شدیدی از بنت کرد و او را به فریبکاری بزرگ که مردم فراموش نخواهند کرد، متهم کرد و شعار سرقت هزاران رای راست‌گراها را سرداد و گفت، بنت این رای‌ها را به سمت چپ‌گراها منتقل کرد.
او رهبر یمینا و هم‌پیمانانش را راست‌گرای جعلی خواند.

میکی لِوی" رئیس کنست رژیم صهیونیستی شد
کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) روز یکشنبه میکی لوی را به جای یاریو لوین از رهبران حزب لیکود به عنوان رئیس کنست تعیین کرد.
به گزارش  سایت شبکه روسیا الیوم، میکی لوی از اعضای حزب آینده‌ای هست متعلق به یائیر لاپید توانست از مجموع 120 رای به 67 رای دست یابد.
لوی قبلا وابسته نظامی سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن و در زمان انتفاضه دوم فلسطین یکی از فرماندهان پلیس بود.
چهارشنبه کمیته برنامه‌ریزی کنست امروز را موعد جسه انتخاب رئیس پارلمان و انتصاب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تعیین کرده بود.

نظر شما