شناسهٔ خبر: 47762087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سعید جلیلی: ساز و کار انتخاب مسئولان را تغییر می‌دهم/ تمام مطالبات به حق مردم را در استان‌ها از نزدیک لمس کرده‌ام

گروه استان‌ها- کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری با بیان اینکه جهش کشور با انجام فعالیت‌های نمایشی ممکن نیست گفت: ساز و کار انتخاب مسئولان را در جهت انتخاب افراد دلسوز و دغدغه‌مند تغییر می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سعید جلیلی در برنامه تلویزیونی شبکه استانی گیلان اظهار داشت: حماسه‌آفرینی گیلانیان غیور در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به یاد ماندنی است و اعزام هزار 500 کامیون به جبهه‌های جنگ و تقدیم 8 هزار شهید از فعالیت‌های به یاد ماندنی گیلان در راه دفاع از این مرز و ‌بوم است.

کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: ما امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ برای 4 سال آینده کشور قرار داریم؛ نگاه نخست به این موضوع نگاه حداقلی تنها برای گذر امور و حل چند مسئله و نگاه دیگر اهتمام جدی و برنامه‌ای جامع در جهت ارتقاء کشور است.

جلیلی گفت: در 8 سال گذشته در دولت سایه سعی کردیم تمام نقاط و استان‌های کشور را بررسی کنیم واز نزدیک با تمام توانمندی‌های کشور آشنا شویم و بنده چندین بار به گیلان سفر کردم و با اساتید دانشگاه و صاحبان صنایع جلسه داشتم تا مطالبات آن‌ها را بررسی کنم و نتیجه این بررسی‌ها این است که جهش ایران بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست.

وی با بیان اینکه لازمه این جهش این است که هر روستا را یک سلول برای جهش بدانیم تصریح کرد: حاصل این رفتار می‌تواند پیشرفت کشور را به‌دنبال داشته باشد و خواهش من از مردم گیلان این است که همان‌گونه که در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده‌اید در عرصه پیشرفت کشور نیز پیشگام باشید.

کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما نیاز به مردان و زنان بی‌ادعایی داریم که بتوانند بدون تمایل به دیده شدن کارهای بزرگ انجام دهند چرا که جهش کشور با نمایش انجام نمی‌شود و اقدام واقعی و مردانی از جنس میدان می‌خواهد.

جلیلی ابراز داشت: اگر در این 8 سال صحبت از دولت سایه کردیم بدین معنی است که سایه مردم بر سر دولت بر قرار باشد و مردم سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنند چرا که مردم باید پشتیبان دولت بوده و اگر دولت کار خطایی انجام می‌دهد مردم آن‌ را گوشزد کنند.

وی افزود: مردم هر شهر و روستا بهتر از دولت می‌توانند فرصت‌ها را شناسایی، مشکلات را احصاء کرده و حل آن را از دولت مطالبه کنند؛ دولت آتی وظیفه دارد مردم را در امور مشارکت دهد زیرا کارهای بزرگ نیازمند شناسایی مردان و زنان بزرگ برای انجام آن امر است.

کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: کمتر استانی است که مانند گیلان از مردانی برخوردار باشد که بی‌ادعا کار و خدمت کرده‌اند؛ گیلان استاندار، دادستان، شهردار، فرماندار، بخشدار شهید داشته و در مبارزه با زمین‌خواری شهید داشته است.

جلیلی با بیان اینکه ما برای پیشرفت کشور زنان و مردانی می‌خواهیم که به منافع فردی توجه نداشته و برای پیشرفت کشور از جان مایه بگذارند گفت: استان گیلان این امر را در کارنامه خود دارد؛ در یک روز شهر لنگرود در عملیات کربلای 2 حدود 60 شهید را برای دفاع از اسلام تقدیم کرد پس این استان قطعاً در همه عرصه‌ها می‌تواند حماسه‌آفرین باشد.

وی تصریح کرد: ما باید برای جهش کشور ساز و کارهای انتخاب مسئولان را عوض کنیم تا افراد دلسوزی روی کار بیایند که دغدغه‌مند باشند البته این افراد و جوانان دلسوز در شهرها حضور دارند و تنها باید ساز و کارهای استفاده از این نیروی انسانی ارزشمند تحول یابد و در جهت فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه گیلان نباید با این همه طرفیت جزو ده استان پایین کشور در حوزه بیکاری باشد افزود: یکی از فرصت‌های بسیار خوب استان مسیر کریدور شمال به جنوب بوده و گیلان می‌تواند با کشورهای شمال مازندران روابط خوب اقتصادی داشته باشد.

جلیلی ابراز داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت کریدور شمال به جنوب موقعیت راهبردی ایران را نیز ارتقاء می‌دهد و نباید مورد غفلت واقع شود از طرفی فرصت شیلات و صنعت آبزی‌پروری، تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی گیلان باید ارتقاء یابد تا مشکل پایین‌ترین نرخ بیکاری گیلان ادامه نیابد.

وی با بیان اینکه این کار اراده، باور، برنامه و مردان و زنانی بزرگ می‌خواهد خاطرنشان کرد: جهش ایران بدون تلاش سترگ همگان ممکن نیست و مردان بزرگ باید در مسئولیت‌های بزرگ باشند تا بار از روی دوش مردم برداشته شود لذا دولت آتی باید بتواند ایران را در 4 سال آینده به جهش برساند.

انتهای پیام/614/ش

نظر شما