شناسهٔ خبر: 47758611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

تجمع های انتخاباتی در خوزستان افزایش بیماران کرونایی را به دنبال دارد

اهواز - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از رعایت نشدن دستور العمل های بهداشتی در تجمع های انتخاباتی گفت: ادامه این روند افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان خوزستان را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با توجه به برگزاری تجمع های انتخاباتی شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در روزهای اخیر نگران آن هستیم که شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نشوند و مجددا تعداد بیماران کرونایی در خوزستان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان بستری می شوند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین در خصوص آخرین وضعیت شهرهای خوزستان گفت:در هفته گذشته وضعیت شهرستان های هندیجان و امیدیه به دلیل ورود اطلاعات اشتباه در سامانه ماسک قرمز اعلام شدند که پس از ارائه اطلاعات درست به مسئول این سامانه مجددا از حالت قرمز خارج شدند.

وی افزود: بازدیدهای صورت گرفته از مراکز درمانی این  ۲ شهرستان نشان می داد که تعداد بیماران این مناطق کمتر از حد قرمز بوده بنابراین شهرستان های امیدیه و هندیجان اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص اظهار نگرانی مدیر شبکه بهداشت هندیجان از وضعیت بیماری در این شهرستان گفت: وضعیت نارنجی در این منطقه کاملا شکننده است لذا اظهار نگرانی مدیر شبکه بهداشت این شهرستان به جهت عدم  رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در هفته منتهی به انتخابات است.

ابول نژادیان همچنین با بیان اینکه هنوز محموله جدید واکسن وارد خوزستان نشده است گفت: تاکنون ۲۰۹ هزار نفر از مردم استان را واکسینه کردیم و منتظر ورود سهمیه جدید به کشور هستیم تا بتوانیم مابقی گروه های هدف را واکسینه کنیم.

در حال حاضر ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

نظر شما