شناسهٔ خبر: 47758495 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی کتاب؛

روایت یک نوجوان را از درخت‌ها در «کارخانه اسلحه سازی داوود داله» بخوانید

کتاب «کارخانه اسلحه سازی داوود داله» اثر محمدرضا شرفی خبوشان در انتشارات شهرستان ادب منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «کارخانه اسلحه سازی داوود داله» اثر محمدرضا شرفی خبوشان در انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. این کتاب که برای نوجوانان نوشته شده است داستان پسر نوجوانی به نام داوود را روایت می‌کند. این پسر داستان درخت‌ها و داله‌هایی را که جمع کرده است، برایمان بازگو می‌کند. داله دو شاخه به هم چسبیده به شکل حرف دال است.

بیشتربخوانید

هر درختی یک داله طلایی دارد. شخصیت اصلی داستان، برای ساختن تیر و کمان سنگی اش داله درخت‌ها را جمع می‌کند. او برای ساخت تیر و کمان علاوه بر داله به کش هم نیاز دارد؛ ازهمین جا روایت اصلی کتاب آغاز می‌شود.

شرفی خبوشان به خوبی از زبان یک نوجوان برای نوجوان‌ها قصه می‌گوید. این نویسنده برای نوجوانان یک قهرمان هم سن خودشان خلق می‌کند. آن قدر خوب داستان را روایت می‌کند که مطالعه آن برای بزرگتر‌ها هم می‌تواند جذابیت داشته باشد و آن‌ها را به دوران کودکی شان ببرد.

در بخشی از کتاب آمده است:

«این داله طلایی داله یتیم یک درخت شاه‌توت است که من اسمش را گذاشته‌ام شازده یتیم. معلوم است که شاه‌توت‌ها بیشتر از کاج‌ها در خطر هستند. به‌خصوص اگر در حیاط خانه‌ای باشند که صاحب جدیدش، زنی وسواسی داشته باشد. یک زن وسواسی با این که از طعم شیرین و ملس شاه‌توت خوشش می‌آید، به‌خاطر اثر انگشت‌های قرمزی که آقای شاه‌توت بر موزاییک‌ها می‌گذارد، حکم قتل درخت شاه توت را صادر می‌کند.»

 

انتهای پیام/

نظر شما