شناسهٔ خبر: 47758492 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

تحقق حمایت از تولید با ساخت قطار ملی در کشور

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش هزینه‌های وارد کردن قطار‌های مترو به کشور با توجه به تحریم‌ها گفت: با ساخت قطار ملی حمایت از تولید محقق شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد علیخانی در تجمع انتخاباتی امروز یکشنبه در مسجد حضرت موسی‌ابن جعفر (ع) واقع در محله نعمت‌آباد منطقه ۱۹ گفت: بسیاری از پروژه‌های مورد نیاز و حل معضلات منطقه در شورای پنجم محقق شد. در این دوره از شورا در حوزه حمل‌ونقل و عمران اقدامات بسیار خوبی انجام شد که از جمله آن می‌توان به توسعه مترو اشاره کرد.

وی افزود: خوشبختانه مطالعات جامع حمل‌ونقل همگانی شهر تهران تدوین و توسعه مترو در مناطقی که هنوز دسترسی به مترو ندارند، تصویب شده است.

وی ادامه داد: در این دوره از شورا ۴۰ کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری رسید این در شرایطی است که امروز احداث یک کیلومتر مترو بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان و بعضا تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان با تجهیزات کامل هزینه دارد در صورتی که در گذشته این رقم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. بدین ترتیب کار بزرگی در مدیریت شهری و توسعه مترو رقم خورده است.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در این دوره از انجام کار‌های غیرکارشناسی همچون احداث پل صدر که ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته، جلوگیری شده اگر این پول در جای درست هزینه می‌شد بسیاری از مشکلات تهران همچون حمل‌ونقل و آلودگی هوا می‌توانست حل شود.

وی ادامه داد: ۳۲ ایستگاه مترو نیز در همین دوره به بهره‌برداری رسیده که نسبت به دوره قبل که سالی شش ایستگاه ساخته می‌شد، افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: کار بزرگ دیگری که برای اولین بار در کشور کلید زده شد، ساخت قطار ملی بود. واگن‌های مترو پیشتر ۷۰ درصد از خارج وارد می‌شد و با توجه به تحریم و افزایش هزینه‌ها ساخت هر واگن مترو به حدود ۳۰ میلیارد تومان رسیده در حالی که در گذشته این رقم پنج میلیارد تومان بوده است لذا تصمیم گرفته شد این قطار‌ها در داخل تولید شود که نمونه آن ساخته و رونمایی شد در حالی که ۸۵ درصد آن داخلی است.

وی ادامه داد: به این ترتیب هم شغل ایجاد شد و هم تولید مورد تاکید رهبری محقق شد. در بخش دیگر سالی یک میلیون تن آسفالت در شهر تهران توزیع می‌شود که در گذشته توسط بخش خصوصی انجام می‌شد، اما با حمایت شورا سه کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران که تعطیل شده بود مجدداً راه‌اندازی و از همین طریق بسیاری از معابر آسفالت یا اشکالات آسفالت آن‌ها حل و فصل شد.

نظر شما