شناسهٔ خبر: 47758487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گفتگوی تلفنی نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی با بایدن

کاخ سفید در بیانیه ای از گفتگوی تلفنی نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا و توافق دو طرف برای هماهنگی پیرامون موضوعات منطقه ای از جمله ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در نخستین گفتگوی تلفنی خود پس از تصدی این منصب با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که بایدن شامگاه یکشنبه به منظور تبریک نخست وزیری بنت به صورت تلفنی با وی گفتگو کرد.

طبق این بیانیه، بایدن در این تماس تلفنی بر حمایت ثابت از روابط آمریکا و اسرائیل و پایبندی راسخ به امنیت این رژیم تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین از عزم خود برای تعمیق همکاری بین ایالات متحده و اسرائیل پیرامون چالش ها و فرصت های مختلف در منطقه خبر داد.

بیانیه کاخ سفید می افزاید: دو طرف و تیم هایشان به شکل نزدیک پیرامون موضوعات متعلق به امنیت منطقه ای از جمله ایران هماهنگی خواهند کرد.

در همین حال دفتر نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که بنت نخستین تماس تلفنی خود را با بایدن برقرار کرد و از رئیس جمهور آمریکا به عنوان دوست بزرگ اسرائیل یاد کرد.

طبق اعلام دفتر بنت، وی همچنین بر پایبندی به تحکیم روابط بین دو طرف و تقویت راهکارهای همکاری جهت تضمین امنیت اسرائیل تاکید کرد.

نظر شما