شناسهٔ خبر: 47758376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نگاهی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه

میزان

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در جنگ اخیر باعث از بین رفتن بسیاری از زیرساخت‎های این منطقه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کمیته بین المللی حمایت از حقوق فلسطینیان، گزارشی را در مورد تخریب‌هایی که در آخرین حملات رژیم صهیونیستی به غزه وارد شده، منتشر کرده است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، در این گزارش که به سازمان ملل، دادگاه بین المللی حقوق بشر، اتحادیه اروپا، شورای حقوق بشر و اتحادیه عرب ارسال شده، جزییات خسارت به تاسیسات و زیرساخت‌های فلسطین در جریان حمله رژیم صهیونیستی آورده شده است.

بیشتر بخوانید:

تونل‌های غزه گورستان نظامیان اشغالگر می‌شود

بر اساس این گزارش، در جریان حملات که ۱۱ روز، بین ۱۰ تا ۲۱ ماه می (۲۰ تا ۳۱ اردیبهشت) ادامه داشت، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۲ هزار حمله هوایی انجام داد که به شهادت دستکم ۲۵۳ نفر و زخمی شدن هزار و ۹۴۸ نفر دیگر منجر شد. تعداد ۶۶ نفر از شهدای این حملات را کودکان تشکیل می‌دهند.

در همین حال، این گزارش بیان داشت که ۱۲۰ هزار نفر به دلیل آسیب دیدگی کامل یا جزیی خانه هایشان آواره شدند.

همچنین حدود ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی به طور کامل یا جزیی آسیب دیده و دیگر برای زندگی مناسب نیستند.

این گزارش همچنین نشان داد که در جریان حملات رژیم صهیونیستی ۴۷ دفتر رسانه‌ای تخریب شده و ۷۰ مدرسه و مراکز بهداشتی در غزه، از جمله دفتر مرکزی وزارت بهداشت در غزه، به طور جزیی یا کامل آسیب دیده‎اند.

رژیم صهیونیستی در جریان بمباران‌ها  دستکم ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند را به شهادت رساند.

همچنین در پی این حملات بیش از هزار و ۹۰۰ نفر زخمی شدند که ۳۸۰ نفر آن‌ها کودک، ۵۴۰ نفر زن و ۹۱ نفر سالمند بودند.

همچنین سوخت برای ژنراتورهای اضطراری که بیمارستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی غزه را فعال می‌کنند ظرف ۱۰ روز به دلیل محاصره تحمیل شده توسط رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به اتمام می‌رسد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه هشدار داد که نظام مراقبت‌های بهداشتی در نوار محاصره شده به دلیل کمبود شدید برق و سوخت مورد نیاز برای کار با ژنراتورها در آستانه فروپاشی است.

در هفته‌های اخیر چندین مرکز درمانی به این دلیل تعطیل شده‎اند.

نوار غزه از ژوئن ۲۰۰۷ در محاصره رژیم صهیونیستی بوده  و از سال ۲۰۰۸ تاکنون شاهد چندین جنگ بوده است.

هزاران نفر از مردم غزه در جنگ‌های تحمیلی از سمت رژیم صهیونیستی شهید و یا مجروح شده و بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های این منطقه از بین رفته است.

مصر همچنین با بستن گذرگاه رفح و به دام انداختن فلسطینیان در شکاف ساحلی، محاصره را تشدید کرده است.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل اخیرا خواستار پایان دادن به محاصره بیش از یک دهه‌ای رژیم صهیونیستی در نوار غزه شده و تبعات ناشی از این محاصره را یکی از چشمگیرترین بحران‌های بشردوستانه توصیف کرده است.

نظر شما