شناسهٔ خبر: 47758009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

همتی:

شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست

عبدالناصر همتی گفت: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر این روند را در اقتصاد ادامه دهیم، ممکن است حتی شاهد شرایط بدتری هم باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز یکشنبه ۲۳ خردادماه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم گلستان، سخن گفت که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

– شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر این روند را در اقتصاد ادامه دهیم، ممکن است حتی شاهد شرایط بدتری هم باشیم. تغییر ریل اقتصاد کشور و بازنگری در نحوه نگرش به اداره جامعه، جزو اولویت‌های من است.

– در کشور ما سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و این امر خصوصاً در استان‌ها موجب شده که نتوانیم از پتانسیل‌های استان‌ها استفاده کنیم. نگرش اقتصادی در بین مسئولین ما کم است. با توجه به تجربه اقتصادی خودم و اینکه در ۴۰ سال گذشته تمام مسائل اقتصادی را زیر نظر داشتم، وارد انتخابات شدم.

– ما یک راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها نداریم، گفت: استان‌های ما هر یک دارای ویژگی هستند. وقتی در تهران و شهرهای بزرگ کشور متمرکز می‌شویم، عملاً شهرهای دیگر تبدیل به حاشیه شده و روستاها و شهرهای کوچک به‌تدریج خالی از سکنه می‌شود.

– مسئله بیکاری تقریباً در همه استان‌ها مشترک است، تصریح کرد: اگر نگاه ما به استان‌ها بر اساس تمرکز زدایی و بردن تصمیمات به داخل استان باشد، توجه به مسائل اقتصادی استان‌ها بیشتر می‌شود.

– یکی از مشکلات کشور ما این است که یارانه به صورت هدفمند پرداخت نشده است. دهک‌های یک، دو و سه به اندازه دهک‌های ثروتمند یارانه دریافت می‌کنند و این عادلانه نیست. بخشی از اقدامات ما در افزایش قدرت خرید مردم با بالا بردن حداقل دستمزد و بخشی نیز از طریق کارت‌های اعتباری خرید انجام می‌گیرد.

– اگر بتوانیم از جاده ابریشم، جاده کتان، کریدور شمال به جنوب و کریدور ایران تا مدیترانه بهره‌برداری کنیم، ارتباط استان‌ها به یکدیگر و از آن طریق به شاه راههای بین‌المللی می‌تواند موجب توسعه استان‌ها و کشور شود.

– مشکل مهم در بخش کشاورزی قیمت‌گذاری محصولات است. ما باید خرید تضمینی انجام دهیم نه اینکه قیمت تضمینی داشته باشیم. در بخش کشاورزی باید شرایط را به گونه‌ای فراهم بیاوریم که دلالان نتواند محصول کشاورزی را پیش خرید کند و در زمان دیگری چند برابر به فروش برساند. یکی از راههای توانمندسازی استان‌ها، رسیدگی به بخش کشاورزی و روستاها است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظر شما