شناسهٔ خبر: 47756115 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

نگاهی به اخبار رمزارز‌ها ۱۴۰۰/۰۳/۲۳

صاحب‌خبر -

کشف ۱۳ مزرعه بیت کوین در استان خوزستان
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۵:۴۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: هفته گذشته ۲۰۱ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهرستان‌های تحت نظارت شرکت توزیع نیروی برق خوزستان کشف و ضبط شد.

بلاکچین شروع یک سری تحولات فناوری است
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۵:۴۰

رئیس کمیسیون رمز ارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز گفت: خود بلاکچین می‌تواند شروع یک سری تحولات فناوری باشد که منجر به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شود و می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور چیزی شبیه نقش IT یا انفجار اطلاعات داشته باشد؛ بنابراین نمی‌توان آن را محدود به بیت‌کوین و ماینینگ کرد.

گسترش مقابله با رمزارزها به جنوب غرب چین
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۵:۳۰

مقابله رمزارز‌ها به جنوب غرب چین گسترش پیدا کرده و کارزاری علیه سوء مصرف برق از سوی ماینر‌های بیت کوین در استان یونان شکل گرفته است.

 

علاوه بر میزان عظیمی نیرو که برای قدرت رایانشی به منظور استخراج رمزارز‌ها نیاز است، دولت مرکزی چین نگران سفته بازی به دنبال افزایش قیمت بیت کوین است.

ادامه روزهای منفی ارزهای دیجیتالی
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۵:۲۲

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۵۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۴۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

قربانیان هکرهای باج گیر در هفته گذشته را بشناسید
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ - ۱۵:۱۵

مجرمان سایبری که تصور می‌رود با روسیه مرتبط هستند در ماه مه شرکت کلونیال پایپ لاین که گرداننده بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست را هدف گرفتند. گروه هکری باج گیری به نام دارک ساید به سیستم این شرکت نفود کرد و کلونیال پایپ لاین ناچار شد برای جلوگیری از انتشار باج افزار، خط لوله خود را به سرعت تعطیل کند. این تعطیلی باعث کمبود بنزین و افزایش قیمت‌های سوخت به مدت حدود یک هفته در ایالت‌های شرقی آمریکا شد و فرمانداران چندین ایالت را واداشت وضعیت اضطراری اعلام کنند. هفته گذشته منابع آگاه خبر دادند اف بی آی موفق شده مقادیر قابل توجهی از باجی که کلونیال پایپ لاین به هکر‌ها پرداخت کرده بود را پس بگیرد.

نظر شما