شناسهٔ خبر: 47755883 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری نشست نقش رسانه ها در انتخابات در کلیسای ارامنه تهران

تهران ایرنا ‌.نشست نقش رسانه ها در جلب مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات ریاست جمهوری در کلیسای خلیفه گری ارامنه تهران با حضور نمایندگان رسانه ها و جامعه مسیحیان کشور برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، کشیش ساهاک خسرویان پدر روحانی کلیسای ارامنه تهران یکشنبه شب در ابتدای جلسه با قرائت پیام جاسلیق آرام اول اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه ، از پیروان خود در ایران بعنوان ارامنه و شهروندان ایران خواست که در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کنند و همچنین در این پیام از آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل حمایت از جامعه ارامنه ایران تشکر  کرد .


آرا شاوردیان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات مشخص می شود که حضور حداکثری مردم به قدرت دولت ها افزوده می کند و انتخابات تجلی ارادت ملی مردم است.

وی افزود: انتخابات حق طبیعی مردم است و مردم با حضور در انتخابات حق طبیعی خود را قانونی مشخص می کنند .

برگزاری نشست نقش رسانه ها در انتخابات در کلیسای ارامنه تهران

اسقف سبو سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران نیز در پیامی  از عموم ارامنه و مردم ایران برای شرکت در انتخابات،‌دعوت کرد . 

علی‌پور نماینده وزارت ارشاد درمجامع  در این نشست با تبریک ۹۰ امین سال انتشار روزنامه آلیک در کشور  گفت نقش و اهمیت رسانه امروز قابل پنهان سازی نیست و بدون مشارکت و همراهی رسانه امروز هیچ پروژه ای در جهان موفق نخواهد شد و انتخابات در ایران هم با کمک رسانه ها پرشور خواهد بود و مخاطبان پیام انتخابات را دریافت می کنند .

سوریک آلبرسی مدیر مسئول روزنامه آلیک بعنوان تنها روزنامه ارامنه در کشور در نشست ارامنه و نمایندگان نشریات کشور با موضوع شرکت در انتخابات ۱۴۰۰  گفت سوال این است که در انتخابات باید شرکت کرد یا نکرد؟ ، در انتخابات وقتی شرکت‌می کنیم از نظر ما این انتخاب بهترین انتخاب است ، اما باید بدانیم که با شرکت خود و انتخاب راهی برای پیشرفت را برای خود جستجو می کنیم .

این نشریه از اول فروردین ۱۳۱۰ ش. به مدت سه سال و نه ماه به صورت هفتگی، سپس به مدت شش سال یک روز در میان در چهار صفحه، از تاریخ دهم شهریور ۱۳۳۹ ش./ اول سپتامبر ۱۹۶۰ م. به بعد به صورت روزنامه عصر و از تاریخ هشتم آبان ۱۳۴۵ ش./۳۰ اکتبر ۱۹۶۶ م. در هشت صفحه با تیتر رنگی چاپ شد.

برگزاری نشست نقش رسانه ها در انتخابات در کلیسای ارامنه تهران

در سالهای پس از انقلاب اسلامی ملت ایران، به ویژه در بحبوحه جنگ تحمیلی هشت ساله اکثر صفحات روزنامه به طور مداوم به اخبار جنگ و مسایل مربوط به رزمندگان و داوطلبان ارمنی در جبهه های جنگ و کمک های خود جوش و همکاری صنعتگران و صاحبان حرفه های مختلف این اقلیت قومی-مذهبی در راه ادای وظیفه میهنی آنها اختصاص یافته بود.

با شروع دهه هفتاد هجری شمسی این روزنامه نقشی چشمگیر در اطلاع رسانی و همکاری های رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری جدید مستقل شده از روسیه از جمله  ارمنستان داشته است. بخش انتشاراتی روزنامه «آلیک» به موازات نشر روزنامه همواره به انتشار نشریات جنبی موقتی نیز پرداخته است. از جمله: ماهنامه، مجله دو هفتگی جوانان، ضمیمه های گوناگون ادبی، کودکان، پزشکی، ورزشی، تقویم و غیره.

از اواخر تابستان سال ۱۳۹۰ ش. / ۲۰۱۱ م. چاپ ستون مقالات فارسی با محتوای سیاسی-اجتماعی یک الی دو بار در هفته آغاز گردید.

نام شهید سلیمانی بارها برده شد

بارها از سوی نمایندگان ارامنه نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در تامین امنیت منطقه و ایران در این نشست برده شد .

تریبون آزاد نمایندگان مطبوعات و مجامع ارامنه در این نشست برگزار شد و کارشناسان نظرات خود را درباره انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

درباره کلیسای سنت سرکیس

به نقل از پدر روحانی کشیش گریگوری نرسسیان ،‌داخل کلیسای ارامنه جایگاه نشستن و دعا خواندن ،‌تصاویر زیبایی از حضرت مریم س حضرت عیسی ع و جایگاه نگهداری کودکان و حوض غسل تعمید کودکان دیده می شد.

برگزاری نشست نقش رسانه ها در انتخابات در کلیسای ارامنه تهران

نقاشی های داخل سالن کلیسا را استاد ادمان آیوازیان یکی از ۱۰ نقاش کالج سلطنتی که سال گذشته در لندن فوت کرده بود با مضامین ورود اموات به سرزمین مقدس ،‌داستانهای تاریخی درباره حضرت عیسی مسیح و جنگ های ارامنه و سربازان مقدس دیده می شود.

برگزاری نشست نقش رسانه ها در انتخابات در کلیسای ارامنه تهران

کلیسا سرکیس مقدس به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای تهران در خیابان استاد نجات‌اللهی قرار دارد. این کلیسا در سال ۱۹۷۰ میلادی با هزینه شخصی ارامنه تهران بنا شده است. سرکیس نام یکی از قدیسان کلیسای حواری ارمنی بوده که به دستور شاپور دوم به قتل می‌رسد. معماری این کلیسای بزرگ از قرون وسطی و عصر جدید ارمنستان الهام گرفته شده و به شکل صلیب است.

محراب کلیسا به صورت نیم دایره است و مطابق با سنت کلیساهای ارمنیان در سمت شرقی بنا قرار دارد. کف آن نیز بالاتر از کف صحن کلیسا و دارای سه نورگیر است. در دو طرف محراب، امانت خانه‌ها قرار دارند که هر یک دارای نورگیری کوچک هستند و به غیر از ورودی به داخل صحن کلیسا ورودی مجزایی نیز به محوطه خارج از بنا دارند. دیوارهای بالای محراب و دو سمت آن با نقاشی‌های دیواری، با موضوعاتی برگرفته از کتاب مقدس، اثر ادمان آیوازیان، پوشیده شده‌است. صحن کلیسا را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد که قسمت میانی ۷۵ سانتی‌متر از هر طرف پهن‌تر از دو قسمت شرقی و غربی است و گنبد در این قسمت از بنا قرار دارد. گنبد شانزده ضلعی کلیسا به وسیله یک چهار ضلعی بر روی چهار طاقی قرار گرفته که بر روی شاه تیرها تکیه دارد. ساق و گنبد آن تماماً از نورگیرها تشکیل شده‌است.

ورودی اصلی، که دارای سردری با سبک معماری کلیساهای سده‌های چهارم و پنجم میلادی ارمنستان است به داخل راهرویی به پهنای محراب کلیسا باز می‌شود و در بالای آن، بالکنی وجود دارد که محل اجرای سرودهای روحانی گروه کر است. کلیسا دارای دو ناقوسخانه است که در دو طرف راهروی ورودی ضلع غربی آن و در بالای دو ورودی بنا، به صورت برجی با پلان چهار گوش قرار دارند و در انتهای آن‌ها گنبدهایی شبیه به گنبد اصلی کلیسا با ساق‌های هشت ضلعی ساخته شده‌است.

نظر شما