شناسهٔ خبر: 47753872 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سپاهان – فولاد، حساسیت در حد دربی

دو تیم صنعتی فولاد مبارکه سپاهان و فولاد خوزستان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، تیم های سپاهان و فولاد دو تیم صنعتی لیگ برتر باید در فولاد آره نا به مصاف هم بروند. دیداری که یک نبرد فولادین بین دو تیم صنعتی فوتبال ایران محسوب می شود.


سپاهان و فولاد تاکنون 4 بار در رقابت های جام حذفی به مصاف هم رفته اند که سهم زردپوشان اصفهانی 3 پیروزی بوده و فولادی ها نیز تنها یک بار در فصل 90-91 و از مرحله یک شانزدهم نهایی موفق به پیروزی شدند.


سپاهانی ها پیش از این سابقه خوشی از جدال با فولاد در جام حذفی دارند. نخستین بازی دو تیم در این رقابت ها به دیدار یک چهارم نهایی فصل 80-81 بازمیگردد جایی که سپاهان با نتیجه دو بر یک برنده بازی شد. در مرحله یک شانزدهم نهایی فصل 82-83 نیز سپاهان 4 بر 2 برنده شد و در دیداری دیگر از مرحله یک شانزدهم نهایی فصل 91-92 این بار اصفهانی ها دو بر یک برنده بازی بودند.
نکته جالب این است که دو تیم قبل از این بازی حساس حذفی، باید یکبار دیگر به مصاف هم بروند. این دو تیم پس از بازگشت تیم ملی از بحرین، باید در ششم تیرماه و در دیداری از هفته بیست و چهارم لیگ برتر و در اهواز به مصاف هم بروند که این بازی می تواند پیش زمینه ای برای نبرد حساس جام حذفی باشد.


جدال دو تیم از دو منظر متفاوت، از اهمیت بالایی برخوردار است. فولادی ها در پی کسب سهمیه آسیایی برای فصل بعد هستند و سپاهان نیز برای جانماندن از کورس قهرمانی با پرسپولیس، در تلاش است تا دست پر از اهواز به دیار زاینده رود بازگردد به همین دلیل نبردهای آتی دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار است.


جواد نکونام سرمربی اهوازی ها پیش از این در 3 تقابل قبلی خود با اصفهانی ها بردی را به دست نیاورده و به دنبال شکستن این طلسم است. او دو بار در برابر سپاهان به نتیجه تساوی رسیده و در بازی برگشت لیگ نوزدهم و در اصفهان، دو بر یک و با گل های استنلی و محبی تن به شکست داد.


ضمن اینکه فولاد آخرین بار و در لیگ هفدهم در اصفهان موفق به شکست سپاهان شد و در 5 تقابل بعدی این دو تیم، سهم سپاهان 2 پیروزی بود و در 3 مسابقه نیز تلاش دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسید. در آخرین برد فولادی ها آنها با تک گل حسن بیت سعید و با مربیگری سیروس پورموسوی برنده از زمین خارج شدند.

نظر شما