شناسهٔ خبر: 47752702 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

کلاهبرداری میلیاردی از کاربر اینستاگرامی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که با هک کردم حساب کاربری شهروندی در اینستاگرام از وی یک میلیارد ریال اخاذی کرده بود.

صاحب‌خبر -
داود معظمی گودرزی اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا تهران مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناسی با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اش در اینستاگرام مبلغ یک میلیارد ریال از وی اخاذی کرده است.

وی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهارکرد، مدتی قبل تلفن همراه خود را برای تعمیر به یک فروشگاه تعمیرات موبایل دادم و ساعاتی بعد از تحویل گرفتن گوشی صفحه اینستاگرامم از دسترسم خارج شد و دیگر نتوانستم وارد آن شوم تا اینکه دقایقی بعد شخص ناشناسی با بنده تماس گرفت و اعلام کرد می‌تواند در ازای واریز وجه صفحه من را برگرداند و باتوجه به اینکه این صفحه منبع درآمد چندین خانواده بود بنده مبلغ اعلامی را به حسابش واریز کردم.

رئیس پلیس فتا تهران ابراز داشت: شاکی گفت، بعد از واریز وجه صفحه ام برگشت، اما بعد از چندساعت مجددا از دسترسم خارج شد و آن شخص مجددا تماس گرفت و این بار مبلغ بیشتری طلب کرد، این روند چندین بار تکرار شد و بنده هر بار به علت نیاز شدید به این صفحه مبلغ مورد نظر را واریز می‌کردم، اما بعد از واریز آخرین مبلغ دیگر صفحه من را برنگرداند و تقاضای مبلغ هنگفتی را داشت که توان پرداختش را نداشتم.

این مقام سایبری بیان کرد: متهم که همان تعمیرکار مرکز تعمیرات تلفن همراه بود پس از تحقیقات پلیسی در محل کارش دستگیر و به حرم ارتکابی معترف شد.

گودرزی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

نظر شما