شناسهٔ خبر: 47729868 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چین: داده های مریخ کاو خود را با آمریکا و اروپا مبادله می کنیم

سخنگوی اداره ملی فضانوردی چین اعلام کرد برای تبادل داده های مریخ کاو خود با سازمان ملی فضانوردی آمریکا (ناسا) و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری است و داده های خود را با این دو نهاد مبادله می کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سخنگوی اداره ملی فضانوردی چین اعلام کرد برای تبادل داده های مریخ کاو خود با سازمان ملی فضانوردی آمریکا (ناسا) و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری است و داده های خود را با این دو نهاد مبادله می کند.

به گزارش رادیو بین المللی چین، «شیو هونگ لیانگ» روز شنبه در پکن با اشاره به انتشار عکس های گرفته شده از مریخ توسط نخستین کاوشگر این کشور به نام «تیان ون-۱» گفت: دستگاه های آزمایشگاهی آژانس فضایی اروپا، مرکز ملی فضایی فرانسه، کمیته فعالیت های فضایی آرژانتین و اداره توسعه تحقیقات اتریش با کاوشگر مریخ چین به مریخ فرستاده شده و نهادهای تحقیقاتی فرانسه، اتریش و روسیه نیز درباره داده های کسب شده توسط کاوشگر مریخ چین، با پکن در ارتباط هستند.

او همچنین اعلام کرد: چین قصد دارد تا با ادامه فعالیت های مریخ کاوی خود، تا سال ۲۰۳۰ نمونه خاک مریخ را به زمین منتقل کرده و کاوش سیارک و سیستم مشتری را آغاز کند.

به گفته این مقام ، چین همچنین همکاری با روسیه برای ساخت مشترک یک ایستگاه تحقیقاتی بین المللی در کره ماه را در آینده آغاز خواهد کرد.

سازمان فضایی ملی چین روز گذشته تصاویری را از کاوشگر «تیان ون-۱»، مریخ‌نورد «جوورونگ» و محل فرود آن بر سطح مریخ منتشر کرد که بیانگر موفقیت این مریخ نورد در سیاره سرخ است.

چهار عکسی که توسط این سازمان منتشر شده‌اند، مریخ‌نورد «جوورونگ» و همچنین نمایی از مدارگرد تیان‌ون -۱(Tianwen-۱) را نشان می‌دهند.

بررسی مشخصه‌های ساختار سطحی، امکان وجود آب و یخ، مطالعه جو مریخ، میدان گرانش، میدان مغناطیسی و دیگر خواص فیزیکی سیاره، از ماموریت‌ها و اهداف اصلی کاوشگر رباتیک «تیان ون-۱» بر سطح مریخ است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما