شناسهٔ خبر: 47729516 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۳خرداد / معامله‌ گران منتظر جرقه‌ ای از سمت وین

قیمت دلار از شب پنجشنبه تحت تاثیر جو اخبار مثبت درمورد برجام و لغو برخی از تحریم‌ها وارد مدار نزولی شده و از ۲۴۰۵۰ به ۲۳۶۵۰تومان در بازار امروز رسیده است.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ روز پنجشنبه درحالی‌که دلار با قیمت ۲۴۰۵۰تومان در بازار نقدی بسته شد، تحت تاثیر اخبار مثبت درمورد برجام و تحریم‌ها در معاملات پشت‌خطی وارد مدار نزولی شد و تا ۲۳۷۰۰تومان پایین آمد؛ معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات وین با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است.

این درحالیست که بعد از دور چهارم و پنجم نشست وین، مذاکره‌کنندگان حامل اخبار مثبتی نبودند و درنتیجه ناامیدی نسبت به آینده برجام باعث شده بود دلار تا یک قدمی کانال ۲۵هزار تومان هم برسد اما با اخباری که اخیرا منتشر شد، خوشبینی به بهبود روابط سیاسی مجددا قوت گرفت و بازار ارز وارد فاز نزولی شد.

از طرف دیگر آمریکا سه مقام سابق ایران را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد و اگرچه اعلام شده که این اقدام ارتباطی به مذاکرات وین ندارد، اما با ارسال سیگنال مثبت به بازار ارز روند نزولی دلار شدت گرفت تا جایی‌که روز جمعه نرخ این ارز در ساعاتی از معاملات پشت خطی به ۲۳۵۰۰تومان هم کاهش یافت که البته تا پایان ساعت کاری این بازار با اندکی افزایش به ۲۳۶۵۰تومان رسید.

به همین ترتیب بازار نقدی امروز تحت تاثیر این روند قرار گرفت و دلار معاملات ابتدایی را با قیمت ۲۳۶۵۰تومان آغاز کرد و در بازار پشت‌خطی هم در محدوده ۲۳۷۰۰ تا ۲۳۷۵۰تومان قرار دارد؛ حالا امروز بازار از دست خریداران خارج شده و بیشتر معامله‌گران در قامت فروشنده حاضر شده‌اند و گرچه از هیجان کاهشی روز گذشته کاسته شده، اما بازار گوش به زنگ اخبار جدیدی از سوی برجام است و چنانچه خبر مثبتی مخابره شود روند نزولی دلار تشدید خواهد شد.

البته با توجه به کاهش آنی نرخ ارز، امروز نوسان‌گیران در برابر افت بیشتر قیمت‌ مقاومت خواهند کرد و تلاش می‌کنند تا زمانی که خبر تازه‌ای نشده قیمت دلار را هر چند اندک بالا برده تا بتوانند از این فرصت سود‌گیری کنند ولی نهایتا جرقه‌ای از سمت وین، بازار را به سمت مسیر کاهشی سوق خواهد داد.

گفتنی است که امروز عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، به منظور از سرگیری مذاکرات برجام، وارد وین پایتخت اتریش شده و ششمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در خصوص لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت احتمالی این کشور به برجام، بعد از ظهر امروز با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز خواهد شد.

نظر شما