شناسهٔ خبر: 47724260 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک/ تمدید قرارداد‌ اجاره ها به صورت خودکار

وزیر راه و شهرسازی از تمدید مهلت ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان کشور تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 محمد اسلامی در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: با توجه به پایان یافتن مهلت ثبت نام مردم در سامانه املاک و اسکان کشور که تا ۱۹ خرداد ماه بود، ستاد ملی مقابله با کرونا این مهلت را تا پایان شهریور ماه تمدید کرد.

وی افزود: انتظار داریم تا مردم در مهلت باقی مانده نسبت به ثبت نام در سامانه جامع املاک و اسکان کشور اقدام و کمک کنند تا یک بار برای همیشه در تاریخ کشور، وزارت راه و شهرسازی بتواند بر اساس اطلاعات و آمار واقعی برنامه ریزی برای تولید و عرضه مسکن کند تا از این طریق دیگر شاهد وجود شکاف در وضعیت عرضه و تقاضای مسکن نباشیم.
 
<div id="video-display-embed-code_392879" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/819032/392879?width=400&height=300"></script></div>
 
با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، قرارداد‌های اجاره مسکن با همان شرایط سال پیش، یک سال تمدید شد.
آقای محمد اسلامی در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا افزود:براساس مصوبه امروز ستاد ملی کرونا، واحد‌های مسکونی استیجاری با همان شرایط سال گذشته، تأیید شد و قرارداد‌ها به صورت خودکار بدون مراجعه به بنگاه‌های معاملاتی برای یک سال، تمدید می‌شود.

میزان افزایش اجاره نیز به عنوان سقف حداکثری مجاز (نه به صورت اجباری) همان میزان پارسال تعیین شده است.

وی گفت: همچنین ستاد ملی کرونا مصوب کرد کسانی که پارسال موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشده اند از باقیمانده اعتباری که در اختیار داریم این متقاضیان تا پایان شهریور امسال فرصت دارند برای دریافت وام ثبت نام و مبلغ ودیعه‌ای که نسبت به پارسال کمی افزایش یافته را دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وام ودیعه مسکن برای تهران ۷۰ میلیون، برای کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون و برای سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

آقای اسلامی گفت: شرایطی برای عدم تمدید اجاره مسکن در ۹ بند به تصویب رسید که همان شرایط پارسال است وبند‌هایی نیز به آن اضافه شده را شامل می‌شود که مراجع صالحه می‌توانند آن را تعیین کنند و با رأی این مراجع بین مالک و مستأجر تعیین تکلیف می‌شود.

وی به بند‌های از این مصوبه مثل: اگر مستأجر وظایفش را طبق قرارداد انجام نداده و بعد از تمدید اجاره افزایش اجاره مسکن را پرداخت نکرده باشد یا مالک خانه را فروخته است و مستأجر مستلزم به تخلیه ملک است همچنین اگر مالک پروانه احداث گرفته و می‌خواهد ملک خود را تعمیر کند و یا تعمیرات اساسی انجام دهد اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یا اگر مستأجر به شیوه‌ای ضرر و زیان به مالک وارد کرده باشد و یا شرایط متعارف را در آن ملک رعایت نکرده باشد و موجب شکایت افراد ساکن در آن ساختمان باشد این موارد از جمله بند‌هایی است که اگر مراجع صالحه تشخیص دهند مستأجر ملزم به تخلیه ملک می‌شود.
 

نظر شما