شناسهٔ خبر: 47719890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

مهدی رمضانی طی بازدیدی مطرح کرد؛

ارتقای شاخص های فرهنگی در کردستان با افتتاح کتابخانه مرکزی امام خامنه ای

مهدی رمضانی در بازدید از کتابخانه مرکزی امام خامنه ای کردستان، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم در استان را نقطه عطفی در حوزه فرهنگ دانست و گفت: افتتاح این کتابخانه موجب ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد؛ هادی امیری، مدیرکل عمرانی نهاد؛ مهدی رمضانی، معاون مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد و جمعی دیگر از کارشناسان با حضور در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای کردستان از نزدیک در جریان روند تکمیل و تجهیز این پروژه فرهنگی قرار گرفت.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید با حضور در بخش‌های گوناگون این مجموعه در خصوص فعالیت‌ها و خدمات متنوع کتابخانه‌ در هر بخش با مدیران‌ کل و کارشناسان حوزه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مهدی رمضانی پس از بازدید از کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در جلسه کارگروه پیگیری روند تجهیز و بهره‌برداری از این پروژه فرهنگی، بیان کرد: تلاش مدیرکل، کارشناسان و کتابداران استان کردستان در آماده سازی کتابخانه مرکزی امام خامنه ای ستودنی بوده است.

وی با تقدیر از اقدام ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان کردستان در واگذاری ساختمان مذکور به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، عنوان کرد: این اقدام بدون شک سبب ارتقای شاخص های فرهنگی در استان می شود.

رمضانی همچنین با اشاره به توجه ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و تخصیص اعتبارات لازم به منظور تکمیل و استاندارد سازی کتابخانه مذکور، گفت: بخش های مختلف در نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تسریع در بهره برداری از این پروژه تلاش های ویژه ای انجام داده اند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه هدف نهایی در این نهاد فرهنگی خدمت رسانی به مردم است، افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص ها در این حوزه نقش اساسی در توسعه فرهنگی دارد.

رمضانی اضافه کرد: تلاش دست اندرکاران این است که با رفع نواقص و تکمیل تمامی بخش ها، هر چه زودتر کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای افتتاح شود و مردم بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در جلسه با تقدیر از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بیان کرد: از زمان واگذاری کتابخانه امام خامنه ای به این نهاد، تلاش های بی وقفه ای به منظور تجهیز و تکمیل آن صورت گرفته است. با راه اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای در استان، علاوه بر ارتقای شاخص زیربنای کتابخانه های عمومی، سطح خدمات رسانی به عمومی مردم و همچنین نخبگان و محققان افزایش چشمگیری می یابد.

مخدومی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه ای را ۳۵۰۰  مترمربع در ۶ طبقه ذکر کرد و گفت: این کتابخانه دارای بخش های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان عنوان کرد: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری،  خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق فکر که برای اولین بار در کشور راه اندازی می شود از قسمت های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه ای استان کردستان است.

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه مذکور ۱۰ استند ویژه جستجو برای اعضا وجود دارد، افزود: در این استندها، اطلاعاتی از جمله معرفی استان کردستان، معرفی کتابخانه های عمومی، آدرس و شماره تماس کتابخانه ها، سخن بزرگان درباره کتاب و کتابخوانی و همچنین لینک جستجوی کتاب برای علاقمندان وجود دارد.

مخدومی بیان کرد: طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: در بخش ویژه نشریات علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

گفتنی است، در پایان این نشست اعضای کارگروه تکمیل کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای استان با حضور مسئولین ستاد به بررسی دقیق و بخش به بخش پروژه در جهت رفع نواقص در خصوص این پروژه فرهنگی پرداختند.

نظر شما