شناسهٔ خبر: 47718854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کانادا، هجدهمین کشور پر بازدید جهان+ جاذبه‌های گردشگری

کانادا با داشتن آمار ۲۱.۱ میلیون نفر گردشگر، عنوان هجدهمین کشور پر بازدید جهان را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طبق رتبه بندی اخیر سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (United Nations World Tourism Organization)، کانادا با داشتن آمار ۲۱.۱ میلیون نفر گردشگر، عنوان هجدهمین کشور پر بازدید جهان را به خود اختصاص داده است.

صنعت گردشگری کانادا بسیار گسترده است به طوری که ۳۳.۹ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی این کشور را فقط در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داد. بیشترین تعداد بازدیدکنندگان کانادا را همسایگان ایالات متحده آمریکا و پس از آنها چین و انگلیس تشکیل می‌دهند.

کانادا، هجدهمین کشور پر بازدید جهان+ جاذبه‌های گردشگری

آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls)

کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به حال نام آبشارهای نیاگارا به گوش او نخورده باشد. این آبشارهای عظیم در مرز آمریکا (ایالت نیویورک) و کانادا (استان انتاریو) قرار دارد و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا محسوب می‌شود.

بین قسمت آمریکایی و کانادایی آبشارای نیاگارا، جزیره "گوت آیلند" قرار گرفته و آن‌ها را از هم جدا می‌کند. زمان پیدایش این آبشارها به حدود ۱۰ هزار سال پیش و عصر یخبندان برمی‌گردد. این آبشارها روی رودخانه نیاگارا در جریان هستند.

مجموعه نیاگارا شامل سه آبشار به نام‌های آبشار نعل اسبی (Horseshoe)، آبشارهای آمریکایی و آبشار نقاب عروس است. بخش عمده آبشار نعل اسبی یا هورسشو در کشور کانادا قرار دارد و با ۵۳ متر ارتفاع و ۷۹۰ متر پهنا، عظیم‌ترین جریان آبی در قاره آمریکای شمالی محسوب می‌شود. اگر از بالا به این آبشار زیبا نگاه کنید آن را به صورت هلالی شکل خواهید دید که نعل اسب را در ذهن مجسم می‌کند. از جریان این آبشارها به دلیل قدرت و حجم بالای آب، برای تولید برق نیز استفاده می‌شود.

آبشارهای نیاگارا با رنگ سبز خود مناظر خارق‌العاده‌ای ایجاد کرده و با تابش خورشید، رنگین‌کمان‌های زیبایی در اطراف آبشار دیده می‌شود. هر سال میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از این آبشارها به کانادا سفر می‌کنند.

بر روی این آبشار سه پل به نام‌های پل گرداب، پل رنگین‌کمان و پل کوینستون لویینزتون قرار گرفته‌اندکه دو بخش آمریکایی و کانادایی را به هم مرتبط می‌کند. در مجاور آبشار نیاگارا، دیدنی‌های دیگری نظیر موزه تاریخ در خیابان لاندی، برج اسکای لان، پارک ملکه ویکتوریا، زمین‌های گلف و رستوران گردان که چشم‌اندازی به آبشار دارد نیز وجود دارند.

کانادا، هجدهمین کشور پر بازدید جهان+ جاذبه‌های گردشگری

پارک ملی هزار جزیره کینگستون

این منطقه هزار و ۷۹۳ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است که وسعت بزرگترین جزیره‌ها به صد کیلومتر مربع می‌رسد و کوچک‌ترین آنها تا ۹۳۰ سانتی متر مربع وسعت دارد. بعضی از این جزایر تنها دارای یک درخت و چند بوته کوچک هستند. بعضی از آنها بدون سکنه بوده و بعضی یک یا چند خانه کوچک و بزرگ دارند. این مجموعه جزایر دارای جمعیت ۱۴۰۰ نفری بوده و در سال ۲۰۰۲ توسط سازمان یونسکو به عنوان یکی از زیستگاه‌های جهانی ثبت شده است.

جزایر کینگستون به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز غواصی آب شیرین و قایقرانی جهان شناخته می‌شود. چندین کشتی غرق شده در پارک ملی هزار جزیره قرار دارد که امروزه به یکی از پرطرفدارترین دیدنی‌های کانادا تبدیل شده و بسیاری از گردشگران برای تماشای غروب به آنجا سفر می‌کنند. جزیره وولف، دهکده‌ای کوچک در دهانه رودخانه سنت لورنس است که نخستین جزیره از این مجموعه جزایر محسوب می‌شود.

دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، شنا کردن در دریاچه‌های اطراف، ماهیگیری، لذت بردن از مناظر زیبا و آب و هوای خنک، از کارهای دیگری است که گردشگران می‌توانند در جزیره وولف انجام دهند. جالب است بدانید که اولین آثار به دست آمده از انسان‌ها در پارک ملی هزار جزیره کینگستون مربوط به هفت هزار سال پیش است.

کانادا، هجدهمین کشور پر بازدید جهان+ جاذبه‌های گردشگری

موزه ملی هنرهای زیبای کبک

موزه ملی هنرهای زیبا با ۲۵ هزار اثر هنری در دشت آبراهام و شهر کبک کانادا قرار گرفته است. موزه ملی هنرهای زیبای کبک، یکی از بزرگترین موزه‌های جهان است که از سه ساختمان با آثار زیبا از قرن هجدهم تا کنون تشکیل می‌شود و هر سال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

آثار هنری موجود در این موزه از مصر باستان تا آثاری از موزه لوور پاریس را شامل می‌شود، اما آثاری نیز از هنرمندان بومی کانادا و آمریکای شمالی در این موزه ملی دیده می‌شود. در مونترآل که یکی از شهرهای استان کبک است، یک موزه دیگر با نامی مشابه این موزه وجود دارد و فقط تفاوت آنها در ملی بودن موزه کبک است.

اگرچه در این شهر موزه‌های بسیاری وجود دارد، اما دیدن موزه ملی هنرهای زیبای کبک، گردشگران را با هنر ساکنان آن آشنا می‌کند. شکل خارجی موزه ملی هنرهای زیبا از سه حجم متراکم روی هم تشکیل شده است که از هر طبقه که بازدیدکنندگان بالا روند، حجم طبقات کاهش می‌یابد. این کاهش حجم در طبقات، تراس‌هایی را ایجاد کرده که نمایی از شهر را نشان می‌دهد.

در این موزه، سینما، فروشگاه، غرفه و گالری‌ها نیز به چشم می‌خورد و مکان مناسبی برای فعالیت‌های جمعی محسوب می‌شود زیرا مکان‌های گسترده و مناسبی دارد. زمانی که گردشگران در حال جا به جایی در طبقات این موزه هستند می‌توانند به راحتی از مناظر اطراف لذت ببرند.

نظر شما