شناسهٔ خبر: 47716674 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

علت تعویض‌های دیرهنگام آلکنو از نگاه یک کارشناس

امیررضا امیری‌نژاد

ناصر شهنازی درباره تصمیمات آلکنو گفت: زمانی که مربی آزادی عمل داشته و حساسیتی روی نتیجه ندارد اجازه می دهد بازیکن در شرایط سخت اشتباه کرده و بعد از آن برای جبرانش تلاش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال مردان ایران در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مقابل آمریکا به پیروزی رسید و برابر صربستان و آلمان نتیجه را واگذار کرد.

در بازی صربستان و آلمان به نظر می رسید آلکنو می تواند با تعویض های خود جریان بازی را به سود تیم ملی ایران تغییر دهد اما این تعویض ها از دید هواداران و علاقه مندان والیبال دیر انجام شد. به عنوان مثال آلکنو در بازی با صربستان و در ست پنجم سعید معروف را به میدان آورد تا شاید نتیجه بازی برگردد اما به نظر می رسید که برای برگرداندن نتیجه کمی دیر شده بود. همچنین در بازی با آلمان به نظر می رسید سرمربی روس والیبال ایران می توانست با تعویض های خود تمرکز بازیکنان را افزایش دهد. 

اما چه عامل باعث شد که آلکنو تعویض های خود را به موقع انجام نداده و تیم ملی شکست بخورد. ناصر شهنازی در گفت و گو با ایسنا در باره علت های تاخیر تعویض آلکنو در تیم ملی والیبال ایران، گفت: زمانی که مربی آزادی عمل داشته و حساسیتی روی نتیجه ندارد اجازه می دهد بازیکن در شرایط سخت اشتباه کرده و بعد از آن برای جبرانش تلاش کند.

او ادامه داد: معتقدم سرمربی روس، قصد دارد بازیکنان را در شرایط سخت قرار داده تا امتحان پس دهند و شناخت آلکنو از آنها بیشتر شود. این به دلیل آن است که آلکنو از لحاظ نتیجه خیالش راحت بوده و می خواهد خطای بازیکنان در المپیک کاهش یابد.

این کارشناس والیبال ادامه داد: آلکنو آنقدر تجربه دارد که بداند چه زمانی تعویض کند. همچنین سرمربی از آمارهای بازی اطلاع داشته و بازی را به خوبی زیر نظر می گیرد تا در خصوص تعویض، تصمیم گیری های لازم را اتخاذ کند. به نظر من آلکنو قصد دارد بازیکنان را در شرایط آزمون و خطا قرار دهد تا بازیکنان موفق شوند خود را از لحاظ ذهنی، استقامتی و... آماده کنند. در مسابقات حساس المپیک نباید خطا کرد و همین دلیل آلکنو این تصیمات را می گیرد. 

او ادامه داد: هدف آلکنو مشخص است و برایش نتیجه مهم نیست. زمانی که برد و باخت برای آلکنو مهم نباشد روی هدفش که شناخت بیشتر بازیکنان است تمرکز خواهد کرد. بدین منظور بازیکنان را در شرایط سخت قرار می دهد تا عملکرد آنها را زیر نظر داشته باشد. بازیکنان را باید در شرایط سخت بسنجیم نه در شرایط برد! در شرایط سخت باید بازیکن از لحاظ ذهنی خودش را کمک کند تا به بازی برگردد و همچنین باید بازیکن راه حلی پیدا کند تا خود را از آن مخمصه نجات دهد.

شهنازی در پایان گفت: فکر می کنم آلکنو بازیکنان را امتحان کرده تا از لحاظ فنی و روانی روی ملی پوشان شناخت بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما