شناسهٔ خبر: 47713809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جايزه آمريکا براي اطلاعاتي درباره حملات به نظاميانش در عراق

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آمریکا اعلام کرد به هر فردی که در زمینه حمله به نظامیان آمریکایی مستقر در عراق اطلاعاتی ارائه کند، سه میلیون دلار جایزه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بغداد، یک روز پس از پرواز سه پهپاد بمب گذاری شده به سمت پایگاه ویکتوری، محل استقرار نظامیان اشغالگر آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، آمریکا اعلام کرد برای هر گونه اطلاعات در خصوص حمله به نظامیان آمریکایی در عراق، سه میلیون دلار جایزه می‌دهد.
گروه‌ های عراقی از اکتبر سال 2019 اماکن محل استقرار نیرو‌های تروریست آمریکایی را هدف حمله قرار داده‌اند. از آغاز سال جاری میلادی، 42 حمله به سفارت آمریکا در بغداد، پایگاه‌ های میزبان نیرو‌های آمریکایی یا کاروان‌های نظامیان آمریکایی صورت گرفته است.
حمله روز چهارشنبه با پهپاد‌های انتحاری صورت گرفت. ساعاتی قبل‌تر در همین روز، پایگاه هوایی «بلد» در استان صلاح‌الدین هدف حملات راکتی قرار گرفته بود. خبرگزاری فرانسه افزود حملات به پایگاه بلد به اندازه‌ای زیاد بوده که شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» ماه گذشته اعلام کرد با توجه به وجود نگرانی‌هایی درباره امنیت پرسنل خود قصد دارد خاک عراق را ترک کند.
بسیاری از گروه‌های عراقی، نظامیان آمریکا در کشورشان را اشغالگر می‌دانند و خواستار خروج آن‌ها از خاک عراق هستند و از دولت این کشور خواسته‌اند تصمیم پارلمان را اجرایی کند.
پارلمان عراق دی‌ ماه سال 1398، دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان حشد الشعبی مصوبه‌ای را برای خروج نظامیان خارجی از خاک عراق به تصویب رساند و خواستار خروج هر چه سریعتر نیرو‌های آمریکایی شد.

نظر شما