شناسهٔ خبر: 47710357 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

پوشش زنده؛

همراه با یورو ۲۰۲۰/ روز جذاب گروه‌های C و D

مسابقات یورو ۲۰۲۰ آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، زهرا نصیری؛ مسابقات یورو ۲۰۲۰ که قرار بود تابستان سال گذشته برگزار شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان این اتفاق نیفتاد، حالا با یکسال تاخیر از جمعه ۲۱ خرداد با مصاف ایتالیا و ترکیه آغاز شد. این دیدار که از ساعت ۲۳:۳۰ (به وقت تهران) در ورزشگاه المپیکوی رم شروع شد با برتری سه بر صفر تیم میزبان به پایان رسید.

در حالی پیش بینی‌ها از فرانسه به عنوان قهرمان احتمالی این مسابقات حکایت دارند که تا یک ماه آینده شاهد رقابت غول‌های فوتبال اروپا برای قهرمانی در این قاره خواهیم بود.

گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز با پوشش اخبار داغ و حواشی جذاب این تورنمنت، شرایطی را فراهم خواهد کرد تا جامع ترین اخبار یورو ۲۰۲۰ در اختیار مخاطبان قرار گیرد. بدین منظور کافی است این خبر را رفرش کنید.

خبر در حال تکمیل است ...

برنامه بازی‌های امروز (دوشنبه) به شرح زیر است:

اسکاتلند - جمهوری چک، ساعت ۱۷:۳۰ - ورزشگاه همپدن پارک گلاسکو
لهستان - اسلواکی، ساعت ۲۰:۳۰ - ورزشگاه سن‌پترزبورگ
اسپانیا - سوئد، ساعت ۲۳:۳۰ - ورزشگاه کارتوخا سویا

روز جذاب یورو در گروه‌های C و D

در سومین روز از جام ملت‌های اروپا، روز گذشته (یکشنبه) سه بازی برگزار شد. در بازی نخست از گروه D تیم ملی انگلیس در خانه با لطف تک گل رحیم استرلینگ، کارش را با یک برتری خفیف برابر کرواسی آغاز کرد تا انتقام شکستش در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ را از کروات‌ها بگیرد.

پس از این بازی در گروه C، تیم ملی اتریش در شب درخشش کاپیتانش داوید آلابا موفق شد مقدونیه‌ای که یک نیمه به خوبی استقامت کرده بود را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد. در بازی بعدی این گروه که پرگل‌ترین و یکی از تماشایی‌ترین بازی‌های جام تا به امروز بود هم تیم ملی هلند در ورزشگاه یوهان کرایف شهر آمستردام میهمان سرسخت خود اوکراین را در دیداری که نیمه نخست آن هیچ گلی در بر نداشت، با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد.

اتریش - مقدونیه شمالی؛ دیداری تاریخی برای سیاه گوش‌ها!

نخستین دیدار گروه C یورو ۲۰۲۰ بین تیم‌های اتریش و مقدونیه‌شمالی از ساعت ۲۰:۳۰ امشب برگزار خواهد شد.(گزارش کامل)

انگلیس - کرواسی؛ نبردی انتقامی برای سه شیرها

تیم‌های انگلیس و کرواسی در چارچوب هفته نخست دور گروهی یورو ۲۰۲۰ امروز از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت.(گزارش کامل)

ستاره دانمارک را چه کسی نجات داد؟

به نظر می‌رسد کریستین اریکسن در روند بهبودی قرار گرفته و خطر خاصی این بازیکن را تهدید نمی‌کند. اما در شبکه‌های اجتماعی بسیاری به نقش سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک در زنده ماندن کریستین اریکسن اشاره کرده اند.

این مدافع باتجربه که خیلی زود متوجه وخامت شرایط کریستین اریکسن شده بود، به سرعت خود را به او رسانده و دست خود را در دهان هم‌تیمی‌اش قرار داد. در واقع سیمون کیائر با این کار جلوی بلعیده شدن زبان اریکسن و خفگی این بازیکن را گرفت و جان این بازیکن را نجات داد.

بلژیک ۳ - روسیه صفر/ شیاطین‌سرخ قلعه تزارها را فتح کردند

دومین دیدار از گروه B رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه سن‌پترزبورگ برگزار شد که در این دیدار بلژیک موفق شد با ۳ گل از سد روسیه میزبان بگذرد.

بلژیک خیلی زود برتری‌اش را دیکته کرد و با استفاده از اشتباه‌های دفاع و دروازه‌بان روسیه به دو گل رسید. زننده گل نخست در دقیقه ۱۰ لوکاکو بود و دومی را مونیه در دقیقه ۳۴ زد.

نیمه دوم روسیه از لاک دفاعی بیرون آمد تا از شکست در خانه فرار کند، اما تزارها چندان نتوانستند روی دروازه شیاطین‌سرخ خطرساز شوند و در ضدحمله‌ای در دقیقه ۸۹ لوکاکو تیرخلاص را زد تا برد بلژیک قاطع‌تر شود.

دانمارک صفر - فنلاند یک/ تراژدی دینامیت‌ها تکمیل شد

اولین دیدار از گروه B یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه پارکن کپنهاگ که با حوادث بسیاری همراه بود، با برتری یک بر صفر فنلاند مقابل دانمارک به پایان رسید.

نیمه نخست تیم برتر دانمارک بود، اما به گل نرسید و دقایق پایانی این نیمه هم کریستین اریکسن بیهوش شد تا با حدود ۲ ساعت وقفه این بازی از سر گرفته شود.

نیمه دوم هم دانمارک بیشتر مالک توپ و میدان بود، ولی روحیه‌شان مثل نیمه نخست نبود و در نهایت هم دقیقه ۵۹ پویانپالو با ضربه سری محکم دروازه اشمایکل را فرو ریخت. دقیقه ۷۴ پولسن یک پنالتی از حریف گرفت که مشکوک به نظر می‌رسید و این پنالتی را هویبیرگ برای دانمارکی‌ها هدر داد.

شوک در بازی دانمارک و فنلاند

کریستین اریکسن ستاره دانمارک در ورزشگاه پارکن شهر کپنهاگ و در دقایق پایانی نیمه نخست دیدار مقابل فنلاند بیهوش شد، همه لحظاتی تلخ و استرس‌زا را سپری کردند.

 ولز ۱- ۱ سوئیس؛ تقسیم‌امتیازات به سود ایتالیا و ترکیه

امروز و در دومین بازی گروه A رقابت های یورو دو تیم سوئیس و ولز به مصاف یکدیگر رفتند که نهایتاً این مسابقه با نتیجه ۱-۱ تمام شد.

بلژیک - روسیه؛ نخستین جدال شیاطین سرخ در غیاب دی بروینه

از گروه B رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ امشب از ساعت ۲۳:۳۰ تیم‌های بلژیک و روسیه در اولین دیدار خود به مصاف هم می‌روند.(گزارش کامل)

از آلپ تا سیسیل، همه جا لنیانو است

شب گذشته در دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۰ ایتالیا با سه گل از سد ترکیه گذشت و خود را در قامت مدعی قهرمانی نشان داد. نامه پرشور مانچینی اتحاد و همدلی پیش از آغاز یورو را در میان اعضای ایتالیا دو چندان کرد به گونه ای که اتحاد میان ستارگان آتزوری از ابتدای بازی به وضوح نمایان بود.(گزارش کامل)

دانمارک - فنلاند؛ دینامیت دانمارکی به دنبال تجدید خاطرات!

امروز و در اولین دیدار گروه B تیم های دانمارک و فنلاند به مصاف هم خواهند رفت.(گزارش کامل)

ولز-سوئیس؛ رونمایی از یاران بیل در دومین دیدار جام

از چارچوب مسابقات یورو ۲۰۲۰ امروز و از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی ولز به مصاف سوئیس خواهد رفت.(گزارش کامل)

سه رکورد مثبت و منفی ایتالیا و ترکیه در یورو

ترکیه تمام هفت تورنمنت جام جهانی و جام ملتهای خود را با شکست آغاز کرده است.

پیروزی سه صفر آتزوری مقابل ترکیه بهترین شروع تاریخ ایتالیا در این تورنمنت‌ها محسوب میشود.

ایتالیا با کلین شیت در دیدار شب گذشته به رکورد ۹ بازی بدون گل خورده رسید و تنها یک بازی با بهترین رکورد تاریخ این کشور فاصله دارد.

ترکیه ۰-۳ ایتالیا؛ آتزوری قدم اول را بلند برداشت

در نیمه اول آتزوری مالک مطلق توپ و میدان بود. شاگردان مانچینی از همان ابتدا کار را تهاجمی آغاز و چند موقعیت خطرناک نیز ایجاد کردند، اما ضربات مهاجمان این تیم راهی به دروازه نداشت، تا نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد. 

در نیمه دوم هم شاهد بازی هجومی از طرف ایتالیا بودیم، اما با این تفاوت که آتزوری موفق شد در ۵۳ با گل به خودی مریح دمیرال به گل اول دست پیدا کند. در دقیقه ۶۶ چیرو ایموبیله اختلاف را دو برابر کرد. این پایان کار نبود و در دقیقه ۷۹ لورنزو اینسینیه گل سوم ایتالیا را به ثمر رساند تا شاگردان مانچینی در بازی اول به پیروزی مقتدرانه ۳-۰ دست پیدا کنند. 

پیش از این دیدار هواداران حاضر در ورزشگاه شاهد مراسم افتتاحیه بودند.

فرانسه به دنبال شکستن طلسم ۲۰ ساله

در حالی از فرانسه به عنوان مدعی اصلی قهرمانی یورو ۲۰۲۰ یاد می‌شود که این تیم تا به حال فقط دو مرتبه به این مهم دست یافته و از آخرین آن هم بیش از ۲۰ سال می‌گذرد. ۱۰ قهرمان اخیر جام ملت‌های اروپا را در ادامه مشاهده می‌کنید.

غیبت هم تیمی سردار آزمون در یورو

آندره موستوی هافبک تیم ملی فوتبال روسیه و باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ به دلیل ابتلا به کرونا حضور در این رقابت ها را از دست داد.

فن‌دبیک یورو ۲۰۲۰ را از دست داد

هافبک منچستریونایتد به دلیل مصدومیت شانس همراهی تیم ملی فوتبال هلند در بازی‌های پیش‌روی یورو ۲۰۲۰ را از دست داد.

نمایی از محل تقابل ایتالیا و ترکیه

ورزشگاه المپیکوی شهر رم آماده میزبانی از دیدار افتتاحیه یورو ۲۰۲۰ است. در ادامه نمایی از این استادیوم را می‌بینید.

آماری از دو تیم بازی افتتاحیه

یک) ایتالیا در ۸ بازی اخیر خود در یورو شکست نخورده است.
دو) ترکیه در ۴ بازی اخیر خود در یورو حدأقل ۱ گل خورده است.
سه) ۱۰ بازی اخیر ایتالیا در یورو کم‌تر از ۲.۵ گل داشته است.
چهار) ۳ بازی اخیر رودرروی دو تیم در یورو را ایتالیا برده است.

این رکورد قطعا شکسته نمی‌شود!

یکی از رکوردهای اتریش قطعا در یورو ۲۰۲۰ شکسته نخواهد شد! مسن‌ترین گلزن در تاریخ یورو همچنان مهاجم اتریشی ایویکا واستیچ باقی خواهد ماند. واستیچ در یورو ۲۰۰۸ برابر هلند با سن ۳۸ سال و ۲۵۷ روز برابر لهستان گلزنی کرد.

مسن ترین بازیکن حاضر در یورو ۲۰۲۰ په‌په است که ۲۸ سال ۱۰۶ روز سن دارد.

قول و قرار جالب سوئیسی‌ها

سرمربی تیم ملی سوئیس اعلام کرد که در صورت قهرمانی یورو ۲۰۲۰ بازیکنان قبول کرده اند که تنها نیمی از پاداشی که قبلا توافق شده بود را دریافت کنند.

شانس ترکیه برای غلبه بر ایتالیا

فاتح تریم مربی سرشناس ترکیه ای در آستانه بازی امشب برابر ایتالیا به تمجید از تیم ملی کشورش پرداخت و گفت که ترکیه حالا بهتر از همیشه دفاع می کند و این شانس را دارد تا ایتالیا را حتی در الیمپیکو غافلگیر کند.

چند حاشیه جالب

ایتالیای روبرتو مانچینی نیز با رنسانسی که این سرمربی در آتزوری بر پا کرده، از مدعیان قهرمانی است. شاگردان مانچینی به دنبال تغییر تصویر ایتالیای تدافعی در ذهن بینندگان هستند.

آلمان با یوآخیم لوو ماه های پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته اما هر تیمی که قدرت مانشافت را دست کم بگیرد، به سختی مجازات خواهد شد.

کریستیانو رونالدو و تیم ملی پرتغال نیز به دنبال کسب دومین قهرمانی اروپا و ثبت رکوردهای جدیدی هستند.

اسپانیا نیز که در روزهای اخیر با مشکل ابتلای دو تن از ستارگانش به ویروس کرونا دست به گریبان بوده، چشم به حضوری پر قدرت در این رقابت ها دارد. گزارش شده که بازیکنان اسپانیا قرار است امروز واکسینه شوند.

گروه A؛ جدال آتزوری با حریفانی سرسخت

نخستین گروه جام ملت‌های اروپا جایی است که تیم های ایتالیا، ترکیه، ولز و سوئیس حضور دارند. (گزارش کامل)

گروه B؛ تیم اول جهان در گروه زندگی

دومین گروه جام ملت‌های اروپا، جایی است که تیم های بلژیک، روسیه، فنلاند و دانمارک برای صعود به مرحله حذفی این رقابت ها تلاش خواهند کرد. (گزارش کامل)

گروه C؛ مسیر هموار لاله‌های نارنجی برای صعود

در سومین گروه از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، هلند با تیم های اوکراین، اتریش و مقدونیه دیدار خواهد کرد. (گزارش کامل)

گروه D؛ انگلیس به دنبال انتقام از کروات‌ها

در چهارمین گروه از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، چهار تیم انگلیس، کرواسی، اسکاتلند و جمهوری چک با هم رقابت خواهند کرد. (گزارش کامل)

گروه E؛ رونمایی از لاروخا در غیاب رئالی ها!

در پنجمین گروه از رقابت های جام ملت های اروپا، چهار تیم اسپانیا، سوئد، لهستان و اسلواکی با هم دیدار خواهند کرد. (گزارش کامل)

گروه F؛ نبرد غول های اروپا در گروه مرگ

در ششمین گروه از رقابت های جام ملت های اروپا، چهار تیم پرتغال، آلمان، فرانسه و مجارستان با هم دیدار خواهند کرد. (گزارش کامل)

نظر شما