شناسهٔ خبر: 47708683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

در بخش خبری ۲۰:۳۰ مطرح شد؛

جلیلی: می‌توان در ۴ سال آینده ۴ میلیون شغل ایجاد کرد

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش خبری ۲۰و۳۰ شبکه دوم سیما در واکنش به سوالی درباره راهکارهایش برای رفع بیکاری، اظهار داشت: طبق قانون اساسی داشتن شغل و رضایت از شغل، حقوق آحاد جامعه است و ما درباره این موضوع در عرصه‌های مختلف بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توان در ۴ سال آینده بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه 598، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش خبری ۲۰و۳۰ شبکه دوم سیما در واکنش به سوالی درباره راهکارهایش برای رفع بیکاری، اظهار داشت: طبق قانون اساسی داشتن شغل و رضایت از شغل، حقوق آحاد جامعه است و ما درباره این موضوع در عرصه‌های مختلف بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توان در ۴ سال آینده بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد.


وی بیان کرد: اگر ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، به خوبی مدیریت شود، شغل ایجاد می‌کند. جوانان ما چندین سال از بهترین عمر خود را در دانشگاه‌ها می‌گذرانند و انتظار دارند که شغلی متناسب داشته باشند و ما معتقدیم که باید آنان شغل خوبی داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: برنامه ما این است که بسیاری از کار‌هایی که تحت عنوان پژوهش و مطالعات در دستگاه‌ها انجام می‌شود، باید برون‌سپاری شود و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها این پژوهش‌ها و مطالعات را انجام دهند.

جلیلی تصریح کرد: دستگاه‌ها باید موظف شوند که این تحقیقات را به دانشجویان برون‌سپاری کنند و مزدی به آنان دهند، همچنین لازم است دانشجویان طی تحصیلات خود و با همکاری با اساتیدشان روی پایان‌نامه‌هایی کار کنند که با بخش صنعت مرتبط باشد و فعالیت‌های تحصیلی آن‌ها هم باید با بخش صنعت مرتبط باشد که بعد‌ها منجر به اشتغال شود.

وی ادامه داد: می‌توان در چهار سال آینده بیش از چهار میلیون شغل متناسب با رشته‌های مختلف نظیر معدن، کشاورزی، صنعت، شیلات، گردشگری و گردشگری سلامت ایجاد کرد. ما فرصت‌های این عرصه‌ها بررسی و برای آن برنامه تدوین کرده‌ایم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: بسیاری از بیکاری فارغ‌التحصیلان در زمینه علوم انسانی رقم می‌خورد. یکی از برنامه‌های ما به این صورت است که مانند علوم مهندسی و فنی، در حوزه علوم انسانی و علوم پایه، پژوهش‌ها برون‌سپاری شوند.

جلیلی گفت: برنامه ما به این شکل است که دستگاه‌های دولتی موظف شوند که پژوهش‌ها را در مناقصات اعلام کنند و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی به صورت عادلانه، پژوهش‌ها را اخذ کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: علاوه بر این، بخش دیگری از برنامه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این این است که روسای دانشگاه‌ها موظف به هدایت تحصیلی دانشجویان به سمت رشته‌های شغلی خواهند بود و انتخاب پایان‌نامه‌ها یا رساله‌های ارتقای اساتید هم الزاماً در ارتباط با زمینه‌های شغلی باید باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما